Senaste nytt

En spektakulär helg i Asien, Air France första klass, Four Seasons, Aman m.m - En bildberättelse.

Imponerande bildreserapport. Snygga bilder och väldisponerade.
Angående hotellet, tyckte jag kände igen badrummet från en tysk kultserie.

@flum Måste säga, otroliga bilder, du är verkligen grym på fotot!

Får ännu högre respekt för Air France som flygbolag, ser fruktansvärt bra ut!

Tack för inspirerande rapport.

Som vissa vet gjorde jag nästan samma resa helgen efter men i C. Även detta kan rekommenderas och jag var mycket nöjd med mat, vin, service och stolen. Bra förvaringsutrymmen och otroligt nog smidig transfer på CDG.

Otroligt inspirerande reportage, fantastiska bilder och en gedigen redogörelse. Tack vare dessa bilder så är min fru nu äntligen taggad på att åka på en 12h flygning i first österut. Innan när jag visat reseskildringar så har hon ite varit så "imponerad" då fokus ofta är på drycken :D

Har 180k eb som kommer vara en god bit över 270k när vår son blir runt 10 månader. Då ska jag boka något liknande med Lufthansa.

Tack till er båda!

Tack för återkoppling. Gällande hotellen:
Four Seasons: ett klassiskt 5* hotell där man får fläckfri service samt en värld av bekvämlighet. Vi hade FS limo-service både till och från flygplatsen vilket gör transporten till en njutning. En annan mycket uppskattad service (som vi även fick ifjol på Peninsula) är att man, när man bokar svit, får incheckning i rummet. Så när limon anländer till hotellet följer de med en upp till rummet där personal står redo att checka in en - mycket smidigt!

I sviten ingick även loungeaccess på toppvåningen. Loungen var väldigt trevlig med förvånandsvärt bra kvalitet på mat och dryck. Vi åt dock inget då vi hade så mycket annat i matväg inplanerat utan nöjde oss med några glas Champagne.

En fördel med Four Seasons i Hong Kong är det fördelaktiga läget - vi gick till alla aktiviteter. Dessutom har dom ett fantastiskt poolområde med utsikt över Kowloon. Att fota vid bad/spa är något jag aktar mig för, därför hade jag inte med mig kameran dit. Nedan är dock några bilder tagna med mobilen
Visa bifogad bild 64910 Visa bifogad bild 64911 Visa bifogad bild 64912

För att summera: ett väldigt stabilt hotell med fläckfri service. Vi bodde ju på Penisula ifjol, och skulle jag tvingas välja skulle jag nog boka Four Seasons.

Aman:
Ojoj, var ska jag börja. Det är sällan jag blir hänförd när jag kommer in i ett hotell men lobbyn på Aman är verkligen så magnifik att man nästan tappar andan. Bilderna jag visat ovan kan verkligen inte på något sätt avspegla hur spektakulär lobbyn är. Lite roligt här är ju att rummet/hotellet är designad i japansk stil. Rummet som sådant var kanske inte lika spektakulärt som hotellet i övrigt men helt klart en upplevelse, speciellt badrummet. Egentligen tillbringade vi alldeles för få vakna timmar i hotellet för att jag egentligen skulle vilja ha en åsikt. Ligger väldigt praktiskt till med gångavstånd (kanske 200m) från Tokyo Station.

Fråga:
Gick det att få någon form av "meet & greet" på Tokyo Station, så att dom kommer och hämtat upp en direkt från tåget ? (läst att Shangri-La har sådan service). Hur var mat och dryck på Aman?
Bekvämligheter i rummet i övrigt?

Funderar på Aman därav frågvisheten

Tack för ett bra och i högsta grad inspirerande reportage. Riktigt fina bilder!
Inte utan att jag vill satsa lite på en uppgradering från C nästa gång vi flyger en längre sträcka med AF...!..

Toppen