Jag ser det som ett helhetstänk som bidrar till snudd på perfektion. Din egna förmåga att tänka (eller behöva tänka) slutar när dörrarna stängs på avreseflygplatsen (i mitt fall på Kastrup). Ingredienserna i detta är:
- Bil till/från planet till/från Salon La Première (splitter ny Jaguar), egen värdinna
- En lounge av sällan skådad art med suverän, servil service och mat och dryck på mycket hög nivå (det enda vi saknade var en cigarrlounge)
- En bedårande kabin helt i min smak, privat men öppen på samma gång. Ingen plast, inga instängda sviter, inget bling-bling, inte alltför öppet som Lufthansa. Vi hade tre fjärdedelar och kunde avskärma bäst vi ville med de snygga, ljuddämpande draperierna
- Mat ombord av god kvalitet (vilket är ett bra omdöme), vissa rätter var till och med utsökta
- Perfekt servicenivå och bemötande, inte påträngande, inte avståndstagande. Den där känslan finner man oftast bara på bättre krogar.
- Exklusiviteten. Fyra personer i kabinen gör sitt till. Absolut tyst, jag har aldrig varit så utvilad och harmonisk efter en tolvtimmarsnattflight.