Senaste nytt

En skvätt Seoul, lite Tokyo och en heldag i Addis Abeba...

Då är alla biljetter bokade och betalda... eller?!

2: Hjälp; Jag har blivit förälskad i denna skönhet som dessvärre endast går att köpa i Japan utöver någon enstaka på Ebay och Amazon:

Den finns i denna butikskedja för motsvarande omkring 1000 SEK...

BicCamera. com | Kenwood Bluetooth Speaker ASBT77S

BicCamera. com | Kenwood Bluetooth Speaker ASBT77H

Tanken var att ta mig till närmaste butik efter att ha bokat den online men den butiken ligger 1 timme bort + minst en kvart att hitta till just den butiken.
Om jag i teorin hade hunnit med tåget som går 17:40 så är jag där omkring kl 19:00.
Med språkförvirring samt betalning och tillbaka till nästa buss/tåg så är jag inte tillbaka på Narita förrän mellan kl 20-20:30 och då har jag missat mitt flyg till Addis...

Nu har jag inte provat själv, men det finns om jag förstått saken rätt en BIC i Terminal 2 åtminstone och jag tror att det skall gå att förbeställa prylar dit. Kanske någon annan här har provat men annars kan du ju ta en titt här: Air BICCAMERA成田空港第2ターミナル店 店舗情報 | ビックカメラ

Nu har jag inte provat själv, men det finns om jag förstått saken rätt en BIC i Terminal 2 åtminstone och jag tror att det skall gå att förbeställa prylar dit. Kanske någon annan här har provat men annars kan du ju ta en titt här: Air BICCAMERA成田空港第2ターミナル店 店舗情報 | ビックカメラ

I KNOW!!! Jag fann till slut ett mailformulär där jag mailade och frågade om det var möjligt men det verkar vara omöjligt...
Jag skulle kontakta butiken vilket jag gjorde på deras Facebooksida. Får se om jag får svar. :)

Jag har gått igenom alla sidorna, försökt förstå mig på och följa instruktionerna till punkt och pricka men någonstans så faller det på att jag inte klarar av den japanska logiken.
Jag har kommit så långt i webbutiken att allt är klart fram tills dess att jag ska välja vilken butik som jag vill hämta den i men dels hittar jag inte Terminal 2 och om jag beställer den kommer den kanske ligga kvar där och inte levereras till Narita...

@Dr. Miles Du är en klok man med övernaturliga egenskaper och otroliga erfarenheter utav Japan.
Känner du till butiken i fråga och hur man kan beställa online och få varan levererad till Narita? :)

2: Hjälp; Jag har blivit förälskad i denna skönhet som dessvärre endast går att köpa i Japan utöver någon enstaka på Ebay och Amazon:

Den finns i denna butikskedja för motsvarande omkring 1000 SEK...

BicCamera. com | Kenwood Bluetooth Speaker ASBT77S

BicCamera. com | Kenwood Bluetooth Speaker ASBT77H
Enligt direktlänkar på Bic Cameras webbsida, de har ASBT77S (silver) i lager men inte ASBT77H (svart).
ASBT77H (svart) förväntas att komma i deras lager någon gång i slutet av december.

ビックカメラ.comツ?|ツ?ケンウッドツ?ブルートゥーススピーカー ASBT77S
ビックカメラ.comツ?|ツ?ケンウッドツ?ブルートゥーススピーカー ASBT77H

Även på Amazon.co.jp är det likadant.
Leveranstid av ASBT77H (svart) är okänd. Dessutom dyrare än ASBT77S (silver).

Enligt direktlänkar på Bic Cameras webbsida, de har ASBT77S (silver) i lager men inte ASBT77H (svart).
ASBT77H (svart) förväntas att komma i deras lager någon gång i slutet av december.

ビックカメラ.comツ?|ツ?ケンウッドツ?ブルートゥーススピーカー ASBT77S
ビックカメラ.comツ?|ツ?ケンウッドツ?ブルートゥーススピーカー ASBT77H

Även på Amazon.co.jp är det likadant.
Leveranstid av ASBT77H (svart) är okänd. Dessutom dyrare än ASBT77S (silver).

Båda är identiska om jag förstått det tekniska så finns det en silver så gör det mig ingen skillnad.

Problematiken är att rent praktiskt förstå mig på hur jag ska kunna boka och beställa den för att få den levererad till Air Bic Camera-butiken på Narita Terminal 2. :)

Båda är identiska om jag förstått det tekniska så finns det en silver så gör det mig ingen skillnad.

Problematiken är att rent praktiskt förstå mig på hur jag ska kunna boka och beställa den för att få den levererad till Air Bic Camera-butiken på Narita Terminal 2. :)
Enligt BIC Cameras webbsida, det ska gå att skicka varorna till BIC Cameras butik på Tokyo Narita T2.

Air BICCAMERA成田空港第2ターミナル店 店舗情報 | ビックカメラ

Just nu är det under daglig underhåll (mellan kl. 02:45 - 05:00 japansk tid) så kan jag inte kolla om det verkligen går att beställa på det viset eller ej.
BIC Camera skrev:
2時45分~5時はメンテナンスの為、在庫の閲覧ができません。メンテナンス終了後、再度ご確認ください。

Enligt BIC Cameras webbsida, det ska gå att skicka varorna till BIC Cameras butik på Tokyo Narita T2.

Air BICCAMERA成田空港第2ターミナル店 店舗情報 | ビックカメラ

Just nu är det under daglig underhåll (mellan kl. 02:45 - 05:00 japansk tid) så kan jag inte kolla om det verkligen går att beställa på det viset eller ej.

@Dr. Miles
Du är verkligen en helt fantastisk medmänniska!
Hittar du hur det ska gå till och kan förklara hur så är jag skyldig dig minst en runda på Monks, go-dricka, starkdricka eller något exotiskt svart Lipton-thé. :)

@Dr. Miles
Du är verkligen en helt fantastisk medmänniska!
Hittar du hur det ska gå till och kan förklara hur så är jag skyldig dig minst en runda på Monks, go-dricka, starkdricka eller något exotiskt svart Lipton-thé. :)
Det sistnämnda är nästan omöjligt att få på Monks.
Jag har försökt flera gånger år efter år, men jag har inte lyckats...

Kommer någon av er, kära forumvänner, befinna sig i Tokyo eller andra delar av Japan under kommande överskådlig tid som kanske har tid/lust/ork/möjlighet att svänga förbi och inhandla denna ljudliga juvel?
Självklart skickar jag över pengar via Swish eller på annat sätt i förväg. :)
Alternativt om någon känner till en butik i närheten av Narita (Tax Free butikerna som säljer elektronik, inklusive ovan nämnda kedja som finns på Terminal 2, har den inte i lager, verkar även gälla den på Henada...) där jag hinner fram och tillbaka på säg... 1 timme-isch?

Löser det sig inte med leverans till butiken på Narita T2 är jag i Japan i början av december och kan köpa med mig en hem till Sverige.

Jag tror dock att det löser sig, det mesta fungerar i Japan! En kompis ville ha en specifik G-Shock klocka i kawasakigrön färg som jag tänkte inhandla på en av Yodobashis (elektronikbutik) butiker vid Shinjuku. Tyvärr fanns den inte i den butiken, ja inte i någon butik i Tokyo. Den enda som fanns var i varuhuset i just Kawasaki som ligger drygt två mil bort från Tokyo. Det var redan eftermiddag och jag skulle lämna Japan dagen efter. Som grädde på moset var det en tyfon över regionen som orsakade problem med det mesta. Den (som alltid i Japan) vänliga expediten förklarade på knagglig engelska att hon skulle beställa klockan men att det var 1% risk att inte leveransen hann fram pga. tyfonen och att jag skulle komma tillbaka på förmiddagen dagen därpå. Sagt och gjort så trotsade jag vädergudarna (ni som har varit i en tyfon vet hur det är) och gick till butiken innan jag skulle åka mot flygplatsen - och så klart hade klockan levererats och min kompis blev nog lite extra glad när han fick höra om historien kring köpet.

Som sagt, om det mot förmodan inte löser sig får du hojta till.

Toppen