Senaste nytt

En helt vanlig tripp till Frankfurt

ilon

Medlem
När vi checkade mot startbanan fick jag glimt av denna skönhet!

P_20231022_172609.jpg


Flygningen var inget anmärkningsvärt, 4 rader business och två helt tomma 3or. Satt på 2A, och flygvärdinnan frågade vid boarding complete om herren på 2C istället ville sätta sig på en egen rad, och när han tackade nej även mig (men jag tyckte inte det var värt besväret att krångla mig ut).

På denna flygning om ca 50 minuter lyckades dem servera en varm köttbit med god svampsås och potatis, efterrätt samt te och kaffe. Känns som att SAS CC har lite att lära sig där ;)

P_20231022_175217.jpg


P_20231022_175358.jpg


Fin inflygning i skymningen, det är något jag oavsett hur många flygningar jag gjort är svag för o_O

P_20231022_180253.jpg


P_20231022_181658.jpg


P_20231022_183050.jpg


Hamnade på remote stand i VIE såklart, dock 10 min innan schemalagd ankomsttid..

P_20231022_184250.jpg


Intressant var, att bär man klivit av bussen, svängt höger mot transfer från F så hamnar man direkt vid gates.
Jag höll utkik efter skylt för lounge, men det enda jag såg var utgång och skylt för gate.

Jag gick tillbaka för att se om jag missat något, utan att se skyltar för lounge.
Kollade kartan på Austrians hemsida, och såg att loungen var på våningen över. Enda trappan uppåt var skyltad utgång. Jag tog därför en för laget, åkte (rulltrappan) upp, och möttes där av en envägssluss :rolleyes: Var inte mer att göra än att promenera igenom. Väl på andra sidan följde jag skyltning mot transfer F (och BCDG) varpå jag hamnade i security :p

Väl igenom security var det plötsligt bra skyltat för lounges F, G, och jag hamnade rätt.
Är det menat att det ska vara såhär omständigt, eller missade jag något?

Provade att gå in i Senator delen, där det var KNÖKFULLT! Kikade bara vad de hade för bubbel för att sedan gå ut igen. Ett snabbt besök på toaletten, där jag hittade denna intressanta detalj vid handfatet..

P_20231022_190909.jpg


Nu sitter jag iaf i business loungen, där det var gott om plats, och samma bubbel som i Senator delen.

P_20231022_191125.jpg


Snart dags för boarding av helgens sista fågel, OE-LZQ som OS317 från F15.
 

ilon

Medlem
Tycker du ska göra små helgtrippar oftare, var riktigt kul att hänga med här. :cool:
Jag kan inte lova att det kommer bli en vana, men när jag reser ensam så har jag ju lite extra tid att spendera :)

Många tack för välskriven, intressant rapport! Har nästan hunnit glömma hur välgörande såna här weekendtripper kan vara :)
Trevlig helgläsning, man tackar.
Satt i somras och drack öl och åt pretzel på Paulaner-restaurangen nedanför hotellet du bodde på!
Tack så mycket! Jag gör så gott jag kan, funderar ju dock på om det finns ett intresse från folk att läsa allt mitt skrävel, men med tanke på likes och kommentarer så verkar det fylla något sorts tomrum, och det är det inte omöjligt att det blir fler :)
 

ilon

Medlem
Så nu sitter jag äntligen på Arlanda Express på väg hem, mot familjen, sängen och jobbet :eek:

Ombord reagerar jag lite på säkerhetsgenomgången, som skiljde sig något mot övriga jag hört, t.ex: Korsa armarna över livvästen
Tittade därför på kortet i stolsfickan och noterar även att de faktiskt demonstrerar att man ska ta på sig västen sittandes i sätet, fantastiskt tydligt, och inget jag under alla mina flygningar reflekterat över, man ser ju alltid genomgången utförd av en person som står upp!

P_20231022_213500.jpg


Kan konstatera att maten ex-FRA var bättre än ex-VIE, vilket kan tyckas vara lite tragiskt då det är hemma-bas. Det serverades en något torr kyckling, dock med välsmakande curry-röra till (med potatis i ?!) samt ris.

P_20231022_205640.jpg


Till detta provade jag en riesling som passade utmärkt, samt såklart: bubbel!

Här är en fråga till läsaren:
Hur många timmar i sträck kan man dricka bubbel? Jag tror mitt rekord är drygt 14, med start i FCT Frankfurt och hela vägen till Bogota :cool:

Nå, en lite oväntad sak hände, när jag satt på bussen ut till flyget så dyker en gammal bekant till mig upp, på väg hem från semester på Maldiverna. Världen är bra liten :D

Resan i sig är tämligen händelselös, man jag dricker min beskärda del bubbel.

Framme på Arlanda parkerar vi vid F37(?), men det hade kunnat varit värre :p

P_20231022_222303.jpg


Passar på väg bort genom F-piren på att knäppa lite bilder på en av dagens hjältar, känner att det blivit på tok för lite sådant

P_20231022_222632.jpg


P_20231022_222919.jpg


Jag har under resan försökt tugga mig igenom boken "The Underground History of the American Education", men det har gått lite trögt.. Med boken då, inte bubblet!

Jag har svårt att inte tyst börja svära för mig själv över tekniken att blanda fakta med personliga åsikter (för att få dem att framstå som fakta, min utfattning givetvis). Men förr eller senare lyckas jag nog ta mig igenom även denna bok!

P_20231022_230155.jpg


Nu sitter jag slutligen på tunnelbanan halvvägs hem, nöjd med helgen som heltet, och de två flighterna med Lufthansa i synnerhet, vilket är väldigt oväntat!

Tack för att ni velat följa med och orkat läsa!
 

ilon

Medlem
Vem orkar (vill) ens tänka på en bok när man kör bubbel i 14 timmar? :eek:
Nu har jag iof inga egna preferenser i saken… Men men, vi är alla olika. ;)
Haha, denna resa (i helgen) var det INTE 14 timmar med bubbel, men jag gjorde ett försök på en bok!

Väldigt sällan jag sover på long haul, så då är det film eller läsa bok som gäller, och såklart bubbel :cool:
 
Toppen