Senaste nytt

En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2016-APR-23

Det tycks ännu idag finnas för 108 € en t/r HEL-LHR-HEL med BA i svenssonklassen (eller är det chavklassen hos BA?). Hmmm. Undrar i fall det finns ännu någon som kan gästa en stackars statuslös finnjävel? :D Bokar i fall det ordnar sig. Annors är det någon tristare lounge med PP för hela slanten för mig.
LHR-HEL går från T3 så du får nog sitta själv tyvärr.

Landar inte Helsingfors-flygen på T3? Resan från LHR behöver vara från T5, för annars tror inte jag att du kommer dit in.

Så om det finns plats tror jag att du behöver flyga LHR-BA-ARN-HEL eller LHR-TXL-HEL.

Äsch, glömde bort det där med terminalbyte. *facepalm*

Jaja, ingen Galleries First den här gången då. Det blir en för snabb avfärd hem, i fall jag kommer med AB/AY/BA via FRA eller TXL. Och via ARN bjuds inte åtminstone på nätet. Nå måste försöka hänga med någong annan gång. :)

Jag satt och lekte med tanken i något skede och sökte en massa alternativ. Ville man via ARN hem innebar det en övernattning i Stockholm och skild biljett från Stockholm hem. Det blev både dyrt och en längre resa än vad som tillåts hemma (inne i en intensiv reseperiod).

HKG-TPE-KUL är i så fall bättre från Tier Points run synvinkel. ;)
Avståndet mellan Taipei-Kuala Lumpur är längre än 2.000 miles så tjänar man 140 Tier Points per segment när man flyger med Malaysia Airlines i Business class.
Men Cathay är mer kul än Malaysian har jag hört ;)

Toppen