Tack för trevlig rapport, imponerad. Har själv flugit med Qatar till Bangkok, Hongkong, Tokyo, Bali och Singapore. Alltid fått bra service i business class, supernöjd. För tillfället 2 resor inbokade i höst, den ena till Bangkok och den andra till Hongkong, där resan Doha-Hongkong trafikeras av Cathay Pacific. Första gången för mig med Cathay Pacific, ska bli spännande att jämföra business class Qatar vs Cathay.
Bangkok har något av de värsta taxi systemen i världen tillsammans med Sverige. Taxameter finns inte och priserna är som i affärer ett haglande.
?? Paa QR A380 deler F og C ikke paa baren? Baren findes bag F og C men foer Upperdeck Y. Dvs. at First skal gaa gennem C for at naa baren. Endnu en fordel ved at rejse i C fremfor F - man skal ikke gaa saa langtPå QA A380 delar F och C på baren, flög DOH BKK i F
Alla taxi i BKK "taxi-meter" de gröngula rödblåa eller rosa har ju taximeter och vägrar de köra på den är det bara att byta bil
Händer ibland att de inte vill köra på taxameter pga köbildning mm men enligt lag så ska den vara på
En sen natt i BKK upptäckte jag att det inte fanns någon taxameter i taxin jag färdades i , frågade chaffisen varför det inte fanns någon , efter en stund lyfte han på en keps på instrumentbrädan och där var den tickande taxameter ;-)