Senaste nytt

En berättelse om frosseri och njutning. Del 1,Qatar Airways 787 ARN-DOH. Del 2, A380 BKK-DOH

Tack för trevlig rapport, imponerad. Har själv flugit med Qatar till Bangkok, Hongkong, Tokyo, Bali och Singapore. Alltid fått bra service i business class, supernöjd. För tillfället 2 resor inbokade i höst, den ena till Bangkok och den andra till Hongkong, där resan Doha-Hongkong trafikeras av Cathay Pacific. Första gången för mig med Cathay Pacific, ska bli spännande att jämföra business class Qatar vs Cathay.

Tack för trevlig rapport, imponerad. Har själv flugit med Qatar till Bangkok, Hongkong, Tokyo, Bali och Singapore. Alltid fått bra service i business class, supernöjd. För tillfället 2 resor inbokade i höst, den ena till Bangkok och den andra till Hongkong, där resan Doha-Hongkong trafikeras av Cathay Pacific. Första gången för mig med Cathay Pacific, ska bli spännande att jämföra business class Qatar vs Cathay.

Tack! Nästan så att man undrar varför F ens finns på QR, då nivån för även de kräsna är rätt så hög. De har ju fasat ut produkten för sig mestadels. Blir lite avis på alla dina QR turer, är själv en novis i jämförelse men höstens HKT semester med QR är redan bokad!

OT: Av ditt nick att döma, verkar vi vara grannar. En K-holmsbo till en annan ;)

• Gilla
Reactions: Gus
Bangkok har något av de värsta taxi systemen i världen tillsammans med Sverige. Taxameter finns inte och priserna är som i affärer ett haglande.

Alla taxi i BKK "taxi-meter" de gröngula rödblåa eller rosa har ju taximeter och vägrar de köra på den är det bara att byta bil

Händer ibland att de inte vill köra på taxameter pga köbildning mm men enligt lag så ska den vara på

En sen natt i BKK upptäckte jag att det inte fanns någon taxameter i taxin jag färdades i , frågade chaffisen varför det inte fanns någon , efter en stund lyfte han på en keps på instrumentbrädan och där var den tickande taxameter ;-)

Alla taxi i BKK "taxi-meter" de gröngula rödblåa eller rosa har ju taximeter och vägrar de köra på den är det bara att byta bil

Händer ibland att de inte vill köra på taxameter pga köbildning mm men enligt lag så ska den vara på

En sen natt i BKK upptäckte jag att det inte fanns någon taxameter i taxin jag färdades i , frågade chaffisen varför det inte fanns någon , efter en stund lyfte han på en keps på instrumentbrädan och där var den tickande taxameter ;-)

Mycket riktigt! Men att förstöra något så underbart som första anblicken av Bangkok genom taxi hoppande är något jag inte rekommenderar, speciellt då Uber numer finns.

Det är ganska sällan man råkar ut för taxi som inte vill köra på mätare. Så länge man håller sig till bilar som är på "rull" alltså inte parkerade utanför hotell osv så brukar det inte vara några problem. Undantaget om det är extrem trafik dit man ska åka.

Instämmer med övriga, mycket bra och underhållande, samt beroendeframkallande rapportering. Synd att jag bara kunde se bilderna från den andra rapportdelen. Ska själv snart flyga med Qatar mellan ARN-DOH, men med flighten som går vid 16-tiden från ARN. Tror du att de även ger ut pyjamasar på denna tidigare flight?

Toppen