Senaste nytt

En berättelse om frosseri och njutning. Del 1,Qatar Airways 787 ARN-DOH. Del 2, A380 BKK-DOH

Älskar ditt sätt att skriva, det blir som en bok! :) Jag blir ju inte direkt mindre sugen på mitt Bangkokbesök i augusti efter att jag läst dessa rader

Cathay Pacific loungen verkar väldigt trevlig, bra tips! Jag har förövrigt aldrig förstått grejen med loungeinbjudningar när man flyger business eftersom man ju kommer in i de flesta lounger inom samma allians genom att bara visa upp sin flygbiljett.

Dåligt att inte ha skumpan kyld och klar! Men är det på något bolag som jag tycker det är okej att skippa skumpan före start så är det på Qatar eftersom jag tycker deras lemon mint är så galet god! :)

Tråkigt med pyjamasen! Jag åker själv samma sträcka om 6 veckor och jag har undrat huruvida de räknar flighten kl. 20:40-23:10 som kvälls- eller nattflight. Tydligen räknar Qatar det som en kvällsflight eftersom det inte finns pyjamas.

Den salladen ser ut att vara bland det godaste som serverats på ett flygplan! (kanske beror på att jag älskar chili)

Riktigt snygg väska du köpte! :)

Det blir like på alla de citaten ;) tackar och bockar ödmjukast för orden!

Det är lite ironiskt att QR på deras flaggskepp A380 inte erbjuder pyjamas som skyltat. Purser bad att få lämna kommentar om detta till bolaget. Fick också fylla i ett quistionnaire och passade på att påpeka detta så kanske med lite tur i framtiden blir det pyjamas party på A380: n ;)

Gillar du väskan, är Urban Dude ett måste nästa gång i BKK :)

• Gilla
Reactions: Gus
Det blir like på alla de citaten ;) tackar och bockar ödmjukast för orden!

Det är lite ironiskt att QR på deras flaggskepp A380 inte erbjuder pyjamas som skyltat. Purser bad att få lämna kommentar om detta till bolaget. Fick också fylla i ett quistionnaire och passade på att påpeka detta så kanske med lite tur i framtiden blir det pyjamas party på A380: n ;)

Gillar du väskan, är Urban Dude ett måste nästa gång i BKK :)
Jag kanske tar en sväng förbi Urdan Dude när jag ska till Bangkok i augusti! :)

Jag är lite nyfiken, har du hittat riktlinjer för när man ska få pyjamas och inte på Qatar? Jag har letat runt men det verkar vara lite hipp som happ. Jag antar att anledningen till att du inte fick pyjamas på din flight är för att flygtiden är 20:40-23:10 och Qatar räknar det som en kvällsflight. Fast å andra sidan är det ju mitt i natten bangkoktid när man landar!! o_O Hoppas att ditt questionnaire för susen så att de inför pyjamas tills när jag åker sträckan om 6 veckor. Det vore onekligen trevligt att sitta i baren med en pyjamas och dricka GT, inget man gör varje dag direkt! ;)

Jag kanske tar en sväng förbi Urdan Dude när jag ska till Bangkok i augusti! :)

Jag är lite nyfiken, har du hittat riktlinjer för när man ska få pyjamas och inte på Qatar? Jag har letat runt men det verkar vara lite hipp som happ. Jag antar att anledningen till att du inte fick pyjamas på din flight är för att flygtiden är 20:40-23:10 och Qatar räknar det som en kvällsflight. Fast å andra sidan är det ju mitt i natten bangkoktid när man landar!! o_O Hoppas att ditt questionnaire för susen så att de inför pyjamas tills när jag åker sträckan om 6 veckor. Det vore onekligen trevligt att sitta i baren med en pyjamas och dricka GT, inget man gör varje dag direkt! ;)

Nej det har jag inte. Som du säger blir det en nattflygning Bangkok tid så visst är sömn aktuellt. Dessutom verkade som sagt pursern själv förvånad då han bad om ursäkt att produkten inte fanns ombord efter ihärdigt letande.

• Gilla
...... få pyjamas och inte på Qatar? Jag har letat runt men det verkar vara lite hipp som happ. Jag antar att anledningen till att du inte fick pyjamas på din flight är för att flygtiden är 20:40-23:10 och Qatar räknar det som en kvällsflight. ....
Du har ret. Jeg fik pyjamas paa DOH-BKK men ikke paa BKK-DOH (og forventede det heller ikke da det kun er aften naar man lander).

• Gilla
Grym rapportering! Trist med inledningen på din A380-upplevelse men det löste sig ju på bästa sett sen :)

Jag längtar verkligen till mina nästa QR-flighter i september/oktober. Knasig man är egentligen ;)

Tack Sofia! Det gjorde det verkligen, till slut satt jag och FA och skrattade ihop och allt var förlåtet ;) också ett bevis på hur mycket en bra crew betyder och hur mycket de kan "reparera" om så behövs!

Toppen