Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån som har koll på vilka bolag man kan kreditera poäng till, om man nu inte är så sugen på Skywards?
Och om det är hyfsad utväxling.

Jag har "hört" att anledningen till att linjen till ARN lanseras med 3 klass 777-300ER är att EK har "brist" på 777-300ER med 2 klass utförande.
DXB-CPH flögs också med 3 klass 777-300ER ett tag innan EK bytte till 2 klass 777-300ER.

Mycket trevligt! Allt som saknas i Star är en top 3 arab.... (Men Shenzhen är väl bra det med... suck). Det sista hoppet var Qatar som gick med i OW :(

Det ser nu ud til at ARN vinder slaget over CPH :( Hvis EK skal have markedsandele må de sænke priserne kolossalt i forhold til DY og EK-CPH. Mht. til 3 klasser: Det er langtfra alle afgange fra CPH der har first class ombord, selv om flyet (vistnok) altid er 777-300

Jättekul med många alternativ på arlanda.Nu hoppas jag på sale i C.Dessutom är 777 ett fantatiskt flygplan.

Kul att allting äntligen föll på plats för Emirates! Tror de kommer lyckas bra med denna linjen!

I vanlig ordning gör DI en mkt bra artikel där man visar på sina skills att verifiera fakta innan man publicerar. Känns som det blir tufft att få snurr på en linje med daglig avgång och en 777-300ER med knappt 5 000 personer årligen...

di.se - Lyxbolaget Emirates startar flyg till Stockholm
haha! grymt bra artikel! klart att det kommer bli lyxigt med endast 14 passagerare i en B777-300ER!

I vanlig ordning gör DI en mkt bra artikel där man visar på sina skills att verifiera fakta innan man publicerar. Känns som det blir tufft att få snurr på en linje med daglig avgång och en 777-300ER med knappt 5 000 personer årligen...

di.se - Lyxbolaget Emirates startar flyg till Stockholm

Jag skulle nog inte kalla Emirates linje för den första till Dubai heller, nog för att inte Norwegian flyger över sommaren, man återkommer ju till hösten igen med direktlinjen som man haft i några år nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen