Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkligen en trevlig nyhet! Blir säkert populärt, men kanske svårt att fylla F? Även om vi på denna sida gillar första klass är det ju aningen svårare att få till en sådan resa när bolaget inte ingår i en allians...

Hur lätt är det att samla ihop poäng på deras bonusprogram för en F? :rolleyes: Man kan ju iofs betala för resan, men jag har hört att det inte var direkt lätt att sälja resor i F förra gången ARN trafikerade av en kärra med sådan kabin.

Smidigt sätt att ta sig till Australien, men på andra sträckor väljer jag nog ett annan bolag :)

Jag har ändrat rubriken då det inte längre är ett rykte.

Stämmer att flygen ännu inte är upplagda i bokningssystemen.

En längre flygtur i Economy Flex (t.ex. DXB-BKK) ger ca 10000 miles med guldbonus (50%), ibland mer om de har miles accelarator (1000-4000 extra) på den flighten man tar. En första klass kostar 100k enkel i Flex eller 150k ToR i Saver.

Jag har ändrat rubriken då det inte längre är ett rykte.

Stämmer att flygen ännu inte är upplagda i bokningssystemen.

Någon uppfattning hur lång tid det tar innan man kan boka samt om vi Stockholmare (och andra också så klart) kan räkna med något förmånligt invigningserbjudande?

Flygplanstypen blir en Boeing 777-300ER med 304 economy class stolar, 42 business class stolar och 8 första klass stolar.

Finns det någon anledning att spekulera i att det kanske blir en förlängning av linjen till andra sidan atlanten med stopp i Stockholm med tanke på flygplanet (F som kanske inte säljer så bra i Sverige). De skulel väl öppna upp via Milano för transatlantflygning om jag läste rätt i en annan tråd.

Verkligen en trevlig nyhet! Blir säkert populärt, men kanske svårt att fylla F? Även om vi på denna sida gillar första klass är det ju aningen svårare att få till en sådan resa när bolaget inte ingår i en allians...

Hur lätt är det att samla ihop poäng på deras bonusprogram för en F? :rolleyes: Man kan ju iofs betala för resan, men jag har hört att det inte var direkt lätt att sälja resor i F förra gången ARN trafikerade av en kärra med sådan kabin.

Smidigt sätt att ta sig till Australien, men på andra sträckor väljer jag nog ett annan bolag :)

Om dom kör samma förmånliga priser på F som dom vid ett tillfälle hade från Athen och Moskva så lär dom sälja ut platserna. Jag betalade ca 22 000 från Athen till Singapore och hem från KL. Tyvärr kom det annat emellan med jobbet så jag var tvungen att avboka så jag missade upplevelse, hade även 380 från KL. Det är bara att hoppas det blir några intressanta priser i samband med introduktionen av linjen.

Det är inter bara trevligt att de erbjuder en riktigt longhaul J och F produkt, men vintertid är det en stor fördel att slippa byta i AMS/LHR/FRA/CDG och andra hubs som inte klarar 1 cm snö, lite kuling eller dimma utan att det blir kaos i flera dagar.

Johan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen