Palazzi
Medlem
Bra priser! Då får man hoppas att det blir slut på Norwegian snart
Svar på OT:
Jag tror inte det, men verkar heller inte bli någon större expansion i Asien-regionen. Man har varit ganska tydliga med att man skiftar fokus till att nästan bara satsa på flygningar i östlig riktning. De kommer dock ha kvar basen i Bangkok för att kunna utnyttja potentialen att ha planen ständigt i luften, och att slinga kabinpersonal från Thailand.
Jag tror de gör rätt av flera anledningar. Konkurrensen rent prismässigt är mindre då länder med låga lönenivåer ligger österut (samt lägre bränslekostnad på Arabiska halvön). Utöver det tror jag att människor hellre tänker sig en mellanlandning när flygningen tar 12-14 timmar, snarare än 7-9h.
Jag tror vi, härnäst, kommer få se linjer till: Mexico och Kanada.
Tycker också att Norwegian bör fundera på att sätta in Dreamliner på Dubai-linjen, alternativt helt lägga ner den. Prisskillnaden gentemot Qatar & Emirates är för liten idag.
Måste för övrigt säga att jag är lite nyfiken på att testa hur bra/dålig DY/DU's "Premium Economy" är . Just nu kostar det dock lika lite att flyga United Business med köpta poäng...