Senaste nytt

Emirates konkurrenskraftiga priser i ekonomi till Asien - Ex 3.700 till Malaysia

Palazzi

Medlem
Bra priser! Då får man hoppas att det blir slut på Norwegian snart :)

Svar på OT:
Jag tror inte det, men verkar heller inte bli någon större expansion i Asien-regionen. Man har varit ganska tydliga med att man skiftar fokus till att nästan bara satsa på flygningar i östlig riktning. De kommer dock ha kvar basen i Bangkok för att kunna utnyttja potentialen att ha planen ständigt i luften, och att slinga kabinpersonal från Thailand.

Jag tror de gör rätt av flera anledningar. Konkurrensen rent prismässigt är mindre då länder med låga lönenivåer ligger österut (samt lägre bränslekostnad på Arabiska halvön). Utöver det tror jag att människor hellre tänker sig en mellanlandning när flygningen tar 12-14 timmar, snarare än 7-9h.

Jag tror vi, härnäst, kommer få se linjer till: Mexico och Kanada.

Tycker också att Norwegian bör fundera på att sätta in Dreamliner på Dubai-linjen, alternativt helt lägga ner den. Prisskillnaden gentemot Qatar & Emirates är för liten idag.

Måste för övrigt säga att jag är lite nyfiken på att testa hur bra/dålig DY/DU's "Premium Economy" är :eek:. Just nu kostar det dock lika lite att flyga United Business med köpta poäng...
 

adhoc76

Medlem
Hm.... Jag är nog benägen att välja Emirates före DY till BKK även om det innebär en mellanlandning om priset är likvärdigt. Emirates fullservice ombord och kvalitet på mat och dryck avgör saken för min del....
 

agehall

Medlem
Men adhoc76, kom ihåg att EK/QR inte är LCC som DY!! Alltså måste DY vara billigare och därmed bättre, iaf enligt svenssonlogik.
 

adhoc76

Medlem
Men adhoc76, kom ihåg att EK/QR inte är LCC som DY!! Alltså måste DY vara billigare och därmed bättre, iaf enligt svenssonlogik.

Haha jaa... Och för att blidka Svensson-retoriken så la jag in brasklappen "om priset är likvärdigt". Svensson-logiken brukar väl vara att man står ut med allt möjligt med argumentet "det var ju så billigt, så det får man räkna med". Sanningen att säga så har jag flera gånger betalat både en och två och ibland tre tusenlappar mer för att åka QR än några andra bolag. Har inte åkt DY longhaul, men det mesta talar för att jag skulle göra samma sak igen, dvs lägga lite mer pengar för att åka QR eller EK. Lär nog inte vara ensam om det på det här forumet utgår jag ifrån....
 
Toppen