Senaste nytt

Emirates konkurrenskraftiga priser i ekonomi till Asien - Ex 3.700 till Malaysia

Traveller

Medlem
Asien för semester? Vi vet ju att Emirates har kört sin First kampanj som hade riktigt bra priser. Men hur är det då i ekonomiklassen?? Vad sägs om att åka till Phuket för 3.900 kronor eller Sydney för 6700 kronor?
Emirates lovar riktigt låga priser. Källa nedan är Flygresor.se.

Emirates börjar flyga till/från Stockholm i september 2013 och dumpar priserna på flygbiljetter till Asien till nivåer som vi inte har sett på många år. Prisexempel:
Tokyo från ca 4000 kr t/r
Hong Kong från ca 3200 kr t/r
Ho Chi Minh-staden från ca 4000 kr t/r
Bangkok från ca 2805 kr t/r
Phuket från 3910 kr t/r
Kuala Lumpur från ca 3781 kr t/r
Singapore från ca 3835 kr t/r
Jakarta från ca 2962 kr t/r
Bombai 2821 kr t/r
Colombo 3500 kr t/r
Sydney från ca 6749 kr t/r
Melbourne från ca 6749 kr t/r
Auckland från ca ca 7200 kr t/r
Hitta priser i vår unika tjänst Prisjägaren
Prisjägaren - söktjänsten för dig som jagar priser
Skynda dig att boka innan kampanjen tar slut!
 
Last edited:
Tror att Bali också hamnar runt 3.000kr T/R, som Jakarta. Kombinera med Bali - Darwin (Jetstar) T/R, och du har flugit från Sverige till Australien för 4.000kr! (Om man väljer att räkna Darwins som Australien:p).
 
Fick mail nyss från Swiss som hänger på och kör asienkampanj, runt 4500 t/r till HKG

Ni som bytt både i dxb och zrh, är det nån skillnad?
 
Ni som bytt både i dxb och zrh, är det nån skillnad?

Ja. DXB = glättigt och varmt sandlandskap. ZRH = *A lounge med behaglig temperatur. Jag föredrar ZRH alla dagar i veckan, men å andra sidan har jag inte testat EK's lounger. Flyger man i C/F med dem misstänker jag att DXB är helt ok, annars är den rätt överskattad om du frågar mig.
 
Norwegian till BKK den 20 augusti med retur den 28 augusti 2806 kronor.

Bra pris det också! Däremot är ju frågan hur bra de kommer att klara sig i konkurrensen, då det knappast är hållbart för dem att ta dessa låga priser när det inte finns någon premiumkabin som kan bidra med lite intäkter.

Men å andra sidan bör väl lågprisbolagens saliens, i kombination med bekvämligheten att flyga direkt vara en avgörande faktor för många.
 
Toppen