Jo jag behöver väl inte ens säga något, dom flesta vet vad jag känner och tycker om bolaget på vissa delar. Med en varning att mitt kommande inlägg kan innehålla mycket klagan....
Deras service varierar ordentligt på planet och visst deras F är bra, men inte i närheten av många andra bolag. Kundservice, ja jag undrar varför dom ens har en mail dit då ingen kan ta ett enda vettigt beslut eller vågar göra de heller och minst sagt vägrar betala rimlig ersättning.
Duschen ombord i F är det som verkligen är det som sticker ut i deras service ombord men kommer nog aldrig betala ur egen ficka för att flyga med dom igen efter mina 2 mindre bättre upplevelser gällande kundservice hos dem nere i Dubai.
Deras poängsystem är bokstavligen hopplöst också, om man skall bränna poäng hos dom är de skyhöga skatter, tror de var
@marshall som nämnde på senaste middagen i Stockholm att dom ville ha nästan 7000SEK per person i C och 90K skywardspoäng för en T/R till Dubai från Stockholm.
För att ge ett perspektiv hur mycket du måste flyga för att få ihop 90K skywards miles: Jag fick 72K på min T/R till Auckland i First Class och det inkluderar 5K i first flight bonus (First Class) och 25% bonus för att jag hade matchat silvret. Man måste flyga långt och dyrt för att få ihop dom poängen för att i princip minska en C biljetts pris med 57% av kostnaden.
Vill du bränna poäng på något annat än flygning så är värdet hopplöst, 39K miles ger 500AED på budget car rental, detsamma gäller på typ Ski Dubai o andra partners, dock inget utanför UAE.
Hotell, ja där är de bara på Marriott "worldwide" som dom skriver att man kan spendera poäng. Detta ger dock en lista på hotell till 95% enbart i mellanöstern varav sista 5 % är 2 hotell i Storbritannien och 2 i Afrika. Dock kan man tjäna poäng på vistelser på varenda Marriott hotell i världen.... Vart ligger logiken?
Jag har nästan 42K poäng och det ända värdet jag känner över dom just nu, med tanke på att jag inte kommer använda dom för att uppgradera en flight är att överföra och få 140GBP på London Heathrow att spendera i Taxfree shoppen. Eller om någon annan vill bli uppgraderad kan vi nog lösa det hela över PM