Senaste nytt

Emirates: Dubbla poäng och 10% rabatt för BusinessClass medlemmar

Jag vill börja med att be om ursäkt för den dåliga kommunikationen här i forumet där jag bär en del av ansvaret; jag har varit på resa i Asien och min motpart på Emirates har också varit iväg. Tillsammans gjorde det att snabba svar tog lång tid. Vi har nu diskuterat hur vi bättre ska lösa dessa saker i framtiden, bra lärdom.

Emirates kommer ge johhenrik och alla andra som använt kampanjen dubbla poäng för sina bokningar. Ett par saker har inte fungerat i systemen och poängen har inte tilldelats på det sätt som var tänkt. Emirates i Sverige och Danmark går igenom bokningarna manuellt och tilldelar poäng, det har Tobias lovat oss idag.

Jag vet att Marshall hade ett problem med en bokning gjord utanför "double miles" tidsperioden som var begränsad till 20:e Juni. Tidsperioden var inte tydligt beskriven i kampanjen och därför gör man precis som ovan manuell tilldelning av poäng på dessa bokningar.

I slutändan är det en kombination av mänskliga faktorn och det faktum att detta är första gången en kampanj som detta (CUGO) har tagits fram för svenska marknaden. Emirates gör rätt för sig och vi på BusinessClass kommer tydligt följa upp detta inför kommande kampanjer.

Emirates kommer ge johhenrik och alla andra som använt kampanjen dubbla poäng för sina bokningar. Ett par saker har inte fungerat i systemen och poängen har inte tilldelats på det sätt som var tänkt. Emirates i Sverige och Danmark går igenom bokningarna manuellt och tilldelar poäng, det har Tobias lovat oss idag.

Jag vet att Marshall hade ett problem med en bokning gjord utanför "double miles" tidsperioden som var begränsad till 20:e Juni. Tidsperioden var inte tydligt beskriven i kampanjen och därför gör man precis som ovan manuell tilldelning av poäng på dessa bokningar.

I slutändan är det en kombination av mänskliga faktorn och det faktum att detta är första gången en kampanj som detta (CUGO) har tagits fram för svenska marknaden. Emirates gör rätt för sig och vi på BusinessClass kommer tydligt följa upp detta inför kommande kampanjer.

Någonting säger mig att Martin Björnström aldrig mer kommer gnälla om en kampanj som ett bolag genomför inte går smidigt. ;) Okej, jag fattar inte vad du säger ovan om double miles gäller till 20 juni? I ditt inlägg står det ju 30 juni. Står inget speciellt om 20 juni någonstans. Jag fick mail från Emirates idag och jag frågade dem (innan jag sett ditt inlägg ovan, som råkat passera obemärkt) om det gäller allt det om står i ditt inlägg, och det sa de att det gör. Jag har nämligen hållt på min nästa resa pga osäkerheten i vad som gäller. Det står mellan en resa i First med dubbla miles (vilket är kanon) kontra att jag lägger den på SK och säkrar upp et Diamond. :) Stora beslut att ta. :)

Jag kollade mitt mail från Emirates och där sa de att erbjudandet om double miles gäller fortfarande, så jag ska boka på. Så jag litar på det helt enkelt. Nu ska jag bara singla slant: Emirates i First eller ett Diamond-kort på SAS... :)

Jag kollade mitt mail från Emirates och där sa de att erbjudandet om double miles gäller fortfarande, så jag ska boka på. Så jag litar på det helt enkelt. Nu ska jag bara singla slant: Emirates i First eller ett Diamond-kort på SAS... :)

Tja, vilket värde varar längre.... :)

Väntade in i det sista pga att jag inte fått löfte om semester men nu har jag bokat. Vad läser jag gäller inte dubbla poäng nu efter 20:e. Jag trodde det gällde tills idag?

Åk Emirates, för EBD får du Wasa knäcke bröd, ev. en Öl, GT serveras inte och 2st 150Kg pax på A Och C om du har B. Glöm SAS och njut av Emirates.

Toppen