D
Deleted member 4971
Guest
Fast även om ALLA här gjorde så, så är det en försvinnande liten del av alla resenärer...
Säg inte det, ibland har BC fyllt upp hela plan
Fast även om ALLA här gjorde så, så är det en försvinnande liten del av alla resenärer...
Säg inte det, ibland har BC fyllt upp hela plan
Lite off topic, men om det fetstilta ovan stämmer, skulle det då inte vara lika lätt att få ett guldkort hos alla flygbolag i fattiga länder (Adria, Croatian, Shenzhen Airlines, Ethiopian, Air India, etc)? Vad är det som är unikt med Greklands/Aegeans kunder på hemmamarknaden?Är inte så säkert på att det är affärsmässigt korrekt, det borde nämligen jämna ut sig mer eller mindre. Det enda jag kan tänka är om det finns några STar Alliancebolag, typ grekerna, som gett ut guldkort lite väl lättvindigt, men i så fall är det väl snarare ett "rättvist straff" att de får betala för att de inte kan räkna.
Å andra sidan sätts ju kvalificeringsnivåerna efter kunderna på hemmamarknaden, och jag tror nog ändå att BC och FlyerTalk kan ge en ganska skev bild av verkligheten. När jag flög Aegean i höstas var jag den enda med Gold på hela flygningen vid utresan och på hemresan var jag den ende A3*G, där resterande 8 personer hade EBG/EBD. Samma sak gäller på Turkish där det oftast är fler EBG/EBD på flygningarna till och från Skandinavien än vad det är TK Elite/Elite+. Jag är nog ganska säker på att flygbolagen högst medvetet sätter sina statusnivåer till vad de anser vara mest lämpligt, även om man kanske får intrycket av motsatsen.