Senaste nytt

Efterlyser sökmotor för Business class till alla resmål

Hur hittar jag resor jag inte är sugen på, tänk om det finns en resa till Tampa för halva priset från vad det kostar till Miami men jag hade inte en tanke på att söka på Tampa. Jag fattar inte riktigt motståndet jag har stött på här för en tjänst som skulle vara mycket bättre än att ha folk som postar deals. Och vad är deals? när flygbolag har en rea eller bara ett lågt pris? Jag hittade Köpenhamn till Mallorca t/r för 4.300kr i Businesss, är det en deal eller bara ett lågt pris?

Fördelen är så klart att du hittar andra resmål du inte tänkte på och det finns en större möjlighet att åka billigt. Om nu pris är en orsak till var du reser, vilket jag antar majoriteten letar efter.

Vilket fall, det verkar inte som att denna tjänsten finns så jag ska inte tjabba mer här. Kommer i fortsättningen hålla utkik i deals/flygbiljetter.

Hur hittar jag resor jag inte är sugen på, tänk om det finns en resa till Tampa för halva priset från vad det kostar till Miami men jag hade inte en tanke på att söka på Tampa. Jag fattar inte riktigt motståndet jag har stött på här för en tjänst som skulle vara mycket bättre än att ha folk som postar deals. Och vad är deals? när flygbolag har en rea eller bara ett lågt pris? Jag hittade Köpenhamn till Mallorca t/r för 4.300kr i Businesss, är det en deal eller bara ett lågt pris?

Fördelen är så klart att du hittar andra resmål du inte tänkte på och det finns en större möjlighet att åka billigt. Om nu pris är en orsak till var du reser, vilket jag antar majoriteten letar efter.

Vilket fall, det verkar inte som att denna tjänsten finns så jag ska inte tjabba mer här. Kommer i fortsättningen hålla utkik i deals/flygbiljetter.

Jag håller med att en sådan tjänst skulle ha varit super.... Men som jag skrev igår verkar det inte finnas en marknad för detta.

Ett tips: om jag använder ditt mycket relevanta exempel med Tampa som alternativ till Miami, skulle jag använda ITA Matrix med några parameter:
Departing FROM: STO,CPH,GOT
Destination: TPA,MCO,MIA

Sök sedan med funktionen "See calendar of lowest fares" med ungefär när du vill åka och hur länge. Detta ger ett resultat ungefär som det du söker. Jag gissar att du inte söker på LAX och SFO om du skall till NYC om jag uppfattar ditt behov. Ett annat exempel skulle vara söka på BOS, NYC, WAS som destination så får du upp hela sju flygplatser på USAs östkust.

Jag har använt Matrix och lowest fare kalendern vilket är ett mycket bra verktyg, dock hittar jag inte vissa biljetter när jag söker på flygbolaget/kayak.se/com/mrjet/momondo etc. Därimot visste jag inte att man kunde lägga till flera flygplatser i sökningen, tackar för bra tips.

Matrix är kanon och speciellt att du kan söka på flera flygplatser. Du kan ta upp dem på en karta etc. Ta alla flygplatser inom en stoooor radie om du vill, så du kan göra en sökning på "alla First Class som går direkt från LAX, SNA till hela Europa" etc. Finns mycket roligt man kan göra med den. Den är perfekt när man ska till en plats som servas av många flygplatser, så man kan hitta alla bra biljetter. Ex e ju SFO mycket billigare vissa tider än SJC att flyga in till och man kan leva med att köra en halvtimme längre etc.

Edit: LAX,SNA var ju ett dåligt exempel, mer troligt att du hittar någor med LAX,SFO i mitt exemel ovan. :)

Last edited:
Toppen