Senaste nytt

Economy extra eller Business från Sthlm till Fort Lauderdale?

Tack Knucket & doc. Man får vara hur partisk man vill ;) Jag tror att jag kommer bli kär i business... Flög till MIA för massor med år sedan (typ 11 kanske) och satt mellan 2 skrikiga barn och 2 toaletter som var ur bruk = dåliga minnen. Tar faktiskt heller 3 extra jobb ;) Fy... Trodde aldrig att jag skulle bli så petig :D

(När det gäller att vara opartisk så vet jag hur det är... Jobbar på en marknadsavdelning för Kaffe, och skulle aldrig dricka annat än vårt :). )

(När det gäller att vara opartisk så vet jag hur det är... Jobbar på en marknadsavdelning för Kaffe, och skulle aldrig dricka annat än vårt :). )

Fast det där är ju helt fel strategi. Då har du ju ingen aning om hur konkurrenternas produkter är och kan därför inte heller på ett bra sätt dra fram fördelarna i eran produkt. Själv använder jag oftast konkurrenternas produkter för att ha koll på dem, våra egna har jag ju redan bra koll på...

Agehall, självklart har jag koll på våra konkurrenter. Men tror du förstår att jag aldrig skulle bidra till deras försäljning. :)

Sen är företaget jag jobbar på så stort, så det går inte att BARA använda våra produkter, för då skulle man bli galen. ;)

Fast det där är ju helt fel strategi. Då har du ju ingen aning om hur konkurrenternas produkter är och kan därför inte heller på ett bra sätt dra fram fördelarna i eran produkt. Själv använder jag oftast konkurrenternas produkter för att ha koll på dem, våra egna har jag ju redan bra koll på...

Lär känna din fiende och känna dig själv, så kommer du vinna alla slag. (知彼知己, 百战不殆)

Japp. Just nu ligger 2 biljetter på lite över 50 papp. Visst borde vi kunna boka båt med avbest. skydd och samma för hotel resan nu? Eller finns det någon chans att det är samma med reor där?

Många frågor blir det. Har iaf lärt mig en massa här ;-).

När du bokar Royal Cariebbean så betalar du typ 10% i handpenning, och sedan resterande del pö om pö. Vilket kan vara bra om man ångrar sig.

Ola, jag har inte bokat något ännu. det är fler som sagt att man kan åka till Kaj samma dag och få det mycket billigare än vad det kostar att boka hemifrån. Försöker få tag på en kille som åker båtarna vartannat år, men är inte det lättaste :) men får se.. jag gillar inte att inte vara helt säker på att få komma med båten.. ;)

Har inte heller bestämt hotell. Dock ser jag att Hilton Marina har ett riktigt bra pris, men eftersom det är så bra pris, kan man ju fråga sig om det är ett bra hotel. Det är ju ändå Hilton....

Har inte heller bestämt hotell. Dock ser jag att Hilton Marina har ett riktigt bra pris, men eftersom det är så bra pris, kan man ju fråga sig om det är ett bra hotel. Det är ju ändå Hilton....

Inget trevligt hotell, bodde där för 3 år sedan. Jag skulle lägga några extra kronor på ett hotell som ligger vid Ft Lauderdale Beach. ex. Hilton Beach Resort Ft Lauderdale eller The Ritz.alternativt det som ligger 1:a på Tripadvisor Alhambra.

Ola, jag har inte bokat något ännu. det är fler som sagt att man kan åka till Kaj samma dag och få det mycket billigare än vad det kostar att boka hemifrån. Försöker få tag på en kille som åker båtarna vartannat år, men är inte det lättaste :) men får se.. jag gillar inte att inte vara helt säker på att få komma med båten.. ;)

Det låter ju kanske lite väl äventyrligt... Skulle du boka en resa till Florida och sedan se om det råkar finnas lämpliga hytter på något kryssningsfartyg? Och vad gör du annars? Bokar om din businessclass-biljett och åker hem igen?

Tourist, själva resan kommer bli av oavsett. Kommer flyga dit den 12/12 och hem den 29/12 om det inte är några andra datum som är mycket billigare gällande flyget. Oavsett om man åker kryssningen eller inte så finns det ju massor att göra i Florida, så nej, jag kommer inte att boka om biljetten och flyga hem.

Som det ser ut nu, så kommer vi först att boka flyg, sen hotell de första nätterna, sen båt och sen hotell för den sista veckan. OM inte det skulle vara jättebilligt med att gå till kaj samma dag som båten går. Därför jag vill veta om det är någon annan som har gjort det någon gång, innan jag är lite wild and crazy :) Men eftersom vi siktar på att ha en utsideshytt och inte jättefancy då man ändå inte kommer vara i hytten så mycket, så är det inte lika viktigt att boka båten tidigt.

Om jag nu inte har fel..

**

Flygarn, då ska jag kolla på dina förslag på hotell :) TACK!

Toppen