Senaste nytt

Economy extra eller Business från Sthlm till Fort Lauderdale?

Dessutom så var det inte jag som framförde BA som alternativ, jag bara påpekade att byta inom USA utöver vad
som sagts betyder även nedgradering av säte, och det gör det ju såvitt jag vet med alla bolag?
Det finns alltså 3 anledningar att unvika byte i USA-
- Nedgradering om man åker annat än ekonomi
- plocka ut, förtulla och checka in baggaget när man bara åkt 2/3 av sträckan
- längre resa

Okej, så du förespråkar BA? BA känns som en klara vinnare. Ser inte det längre som ett problem med att åka från MIA heller. All is Good! :)

Däremot..... Så är inget bokat.. :)

Is i magen, oavsett vilket bolag ni väljer. Med ett stadigt sjunkande Europa drabbas affärsflyget först. Kommer bli rejäla reor i slutet på sommaren.

Alla jag pratar med (utanför detta forum) säger att vi bör åka via Europa först. EWR blir bara knöligt... Så nu äre 80\20 med fördel BA framför SAS.

Ja, EWR är inte en optimal flygplats att göra byten på - been there, done that, got lost the luggage...

BA är inte ett dåligt alternativ alls, så jag skulle nog inte fundera så mycket mer på det utan istället fokusera på att hitta ett så bra pris (dvs rea) som möjligt.

Japp. Just nu ligger 2 biljetter på lite över 50 papp. Visst borde vi kunna boka båt med avbest. skydd och samma för hotel resan nu? Eller finns det någon chans att det är samma med reor där?

Många frågor blir det. Har iaf lärt mig en massa här ;-).

Har du avbeställningsskydd så är det ju inga problem att boka nu. Jag har för mig att Royal Caribbean alltid har avbokning fram till ett par månader före avresa, så kolla vad som gäller för den kryssning ni tänker åka på.

Har haft sem i 1 v nu och kollat olika flygplan mm till MIA. Det verkar inte som varken BA eller LH har säten som man kan ligga helt platt med i business.. stämmer det? Har även sett att LH är snabbast att flyga med :) Men gillar ändå BA mest... Hm

Precis som Knucket skriver är BA:s stolar helt plana när man väller ned dem. De är bekväma och jag sover alltid mycket bra i dem, särskilt på övre våningen i en 747:a. Jag vet att jag inte är helt opartisk i frågan, men fortsätt gilla BA mest. :)

Toppen