Senaste nytt

EBG/EBD, vad är vitsen?

Dahl

Medlem
Res på en lördag så ska du se hur tomt det är i FastTrack och lounge. Det kommer alltid alltid alltid vara fullt i rusningstid, oavsett om man sätter ribban på en miljon. Att gnälla över att det finns för många EBG/EBD gör inte saken bättre, så chansen är att de flesta i kön flyger minst lika mycket om inte mer än dig.

Problemet är inte att det finns många EBG/D/P utan att det inte känns som att SAS får valuta fullt ut, och att planeringen från Swedavia med att ofta inte öppna båda banden till höger failar. Samt att en Plusbiljett ger samma rätt till inträde?
 

Napapijri

Medlem
Problemet är inte att det finns många EBG/D/P utan att det inte känns som att SAS får valuta fullt ut, och att planeringen från Swedavia med att ofta inte öppna båda banden till höger failar. Samt att en Plusbiljett ger samma rätt till inträde?
Plusbiljett ger inte inträde till Gold-loungen.
 

JohanA

Medlem
Lugna nu, detta är ju ingenting mot hur vissa HON klagar över försämringarna med Miles & More och hur usel service de får numera. Gräset är alltid grönare på andra sidan och det var alltid bättre förr... eller?
 

kaktusen

Medlem
Jag är bara EBS och vill under inga omständigheter flyga så mycket att jag blir EBG/EBD. Man jag kan konstatera att har man sju ben till USA med SAS och alla har värdelös service så är det något fel. Antingen har man orimliga krav eller så är det något personligt med i bilden. Troligen både och vilket vore bra att inse. SAS har som många andra bolag massor de kan förbättra men får man dålig service sju gånger i rad är det "skit bakom spakarna".

Hoppas du har mer tur med servicen i fortsättningen.
 

Rebel

Medlem
Jag är bara EBS och vill under inga omständigheter flyga så mycket att jag blir EBG/EBD. Man jag kan konstatera att har man sju ben till USA med SAS och alla har värdelös service så är det något fel. Antingen har man orimliga krav eller så är det något personligt med i bilden. Troligen både och vilket vore bra att inse. SAS har som många andra bolag massor de kan förbättra men får man dålig service sju gånger i rad är det "skit bakom spakarna".

Hoppas du har mer tur med servicen i fortsättningen.

Menar du att det är pilotens fel, han sitter ju bakom spakerna ????;) (kunde inte låta bli hehe)

Även en dålig kund ska ju få bra service. Alla Lufthansa resenärer är inte trevliga gammla gubbar har jag märkt.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan inte ta ens omdöme på allvar när den personen säger att SWISS Economy är bättre än SAS Business.

Jag har flugit med SWISS både i Economy class och i Business class många gånger (34 gånger enbart med SWISS, 52 gånger om jag räknar in Swissair/Edelweiss) och jag kan garantera att SWISS Economy class är inte bättre än SAS Business class*, oavsett om det är hårdvara eller mjukvara.

Jag får sällan dålig service på SAS eller på andra flygbolag.
I och för sig är jag nöjd med enkla saker och har inte för höga krav.
Jag kräver inte att mitt glas ska vara fyllas på hela tiden (har ni problem med alkoholintag?) eller att kabinpersonalen ska komma till min plats inom fem sekunder efter jag har tryckt på call button.
Det som jag tycker dåligt med SAS är att man inte får tofflorna i Business class förutom på Tokyo linjen. Har det ändrats senaste tiden?

*SAS Business class finns endast på long haul flygningar.
Inom Europa/Norden är SAS Plus högsta kabinklassen.
 

Fredrik

Medlem
Även en dålig kund ska ju få bra service.

Nu har vi bara hört ena sidan av historien. Det är många här som har stor erfarenhet av att flyga med SAS och är medvetna om hur det faktiskt fungerar ombord på deras flyg. TS berättar om ett SAS som är långt sämre än det vi andra känner igen och då blir vi fundersamma. Det blir inte bättre av märkliga jämförelser.

Enda gångerna jag får vänta i SAS Fast Track är när någon gubbe framför mig tar en evighet på sig trots sina tydligt exponerade baggagetaggar.
 
Toppen