Senaste nytt

EBD medlemmars uppgifter tvingas fram med vite

Sitter oc

Sitter och kikar på min intjäning 2017, många 312 inom norden/Baltikum, några 625, en del 1250 till Europa, inga stora intjäningar. Jag tror de är 5-8 år sena, om man bortser från interkontinentalt i de högre klasserna.

Ja, jag har för mig att dessa lågpoängare har existerat rätt länge.

Nu känner jag inte till folks poängintjäning, men det är inga våldsamma poäng som jag själv har skrapat in genom tiderna på mina jobbflyg.
Det är klart, pendlar man till NY i biz och firman betalar, så blir det nog en hel del poäng.

Ja, jag har för mig att dessa lågpoängare har existerat rätt länge.

Nu känner jag inte till folks poängintjäning, men det är inga våldsamma poäng som jag själv har skrapat in genom tiderna på mina jobbflyg.
Det är klart, pendlar man till NY i biz och firman betalar, så blir det nog en hel del poäng.
Tiden måste gå fortare än jag minns :) tyckte det låg närmre.

Men som exempel, ta en vecko pendlare på travel pass. Säg 45 veckor per år. Bor du inte i Stockholm så har du då 4 leg i veckan. Helt inrikes så har du då 225,000 poäng per år från tjänsten bara på det.

Det finns nog rätt många som gör det. Jag tror de är en tydligare måltavla än de som harvar runt lite på ett fåtal go Light...

Lite OT och utan vidare paralleller. Men bland de som "drabbas" kan det kasnke finnas någon motsvarighet till "träpatronen" Karl Hedin som plockade ut en "krigskassa" på 100 Mkr från sitt företag för att driva sin sak i en annan fråga:D

Tiden måste gå fortare än jag minns :) tyckte det låg närmre.

Men som exempel, ta en vecko pendlare på travel pass. Säg 45 veckor per år. Bor du inte i Stockholm så har du då 4 leg i veckan. Helt inrikes så har du då 225,000 poäng per år från tjänsten bara på det.

Det finns nog rätt många som gör det. Jag tror de är en tydligare måltavla än de som harvar runt lite på ett fåtal go Light...
Jag tror inte att SKV har någon aning egentligen.
Dom tror att folk håvar in enorma poäng via tjänsten och det är ju dessutom politiskt korrekt att göra allt folk inte ska flyga.
Det verkar ju dessutom gå fortare att få ihop gratisbiljetter med SJ, men tåget är nog fredat.

Det finns två saker jag inte tycker om. Deklarationen och bilbesiktningen.
Jag vet inte varför, men jag tycker inte om dessa saker när en själv eller ens ägodelar ska inspekteras eller granskas.

Jag tror inte att SKV har någon aning egentligen.
Dom tror att folk håvar in enorma poäng via tjänsten

Detta är min poäng och är varför jag menar att det blir en utmaning att förklara varifrån poängen kommer.

Glöm heller inte att urvalet är folk som faktiskt reser en hel del.

Detta är min poäng och är varför jag menar att det blir en utmaning att förklara varifrån poängen kommer.

Glöm heller inte att urvalet är folk som faktiskt reser en hel del.

Jag tror inte att SKV får så stort utbyte av det här. Det kommer mest att generera jobb både för SKV och privatpersoner.
Visst finns det väl en del folk som säkert skulle betalat en del skatt, men de folk jag känner drar in den största delen av poängen via kort och privatflygande då företagspolicy som regel är att man ska flyga eco. De som flyger long haul i biz på företagets kostnad är nog lätträknade.
Ser vi på forumet så är det folk som drar in sina poäng på någon routing till typ Portugal, som ger hög poängavkastning per krona.
En biljett för 4000kr genererar således mer poäng än 6 månader med resa i tjänsten.

Ett talande exempel på att det varken behöver bevara hög spend eller jobbresor är ju att titta på senaste 12 mån, då jag inte flugit alls, och ingen direkt hög spend. Ca 300k EB-poäng har kommit in under den perioden.

Mäktigt, hur har detta gått till?

Bara genom Coop så har jag 53000p på två år och då slarvar jag med shopping på ICA och diverse andra ställen.
Sedan slarvar jag något enormt med online shoppingen och där vet jag att folk drar in massor av poäng.
Sedan har vi invites som nog för många genererar den största delen av poängen.
Bara att uppgradera ett Amexkort ger ju 30.000p och med point sharing så kan man ju fort komma upp i mycket större summor än så.

Men välkommen till poängsamlarnas värld. Läs på forumet så kommer du att se många tips och trix.
Vissa är riktigt duktiga på att utnyttja diverse erbjudanden. Fast ja, även jag är imponerad av 300.000p

Toppen