Senaste nytt

Dubbla/Trippla poäng 1 sep - 31 dec

Så om man redan har en bokning så ska det räcka med att regga sig när länken blir aktiv och sen faktiskt övernatta så är det klart?

Exakt! I den nuvarande (förra) kampanjen hade jag redan liggandes reservationer innan jag aktiverade kampanjen och på alla dessa har jag erhållit dubbla poäng. Jag har även reservationer i September, vilket passar perfekt nu när kampanjen förlängs.

Blir aldrig klok på värdet av hotellpoäng. Betalar man 500kr per natt och får 10 poäng så är ju värdet inte bra när det kostar 50000 poäng att bo en natt. Betalar man däremot 1000kr och får 20000 poäng så kan det ju vara aktuellt.

Med det sagt... Hur mycket är HHonors poängen värda om en natt kostar 900kr (vilket det gjorde när jag kollade i Dubai nu)?
Fanns naturligtvis för 2600kr natten också men det är inte aktuellt för den här resan.

Blir aldrig klok på värdet av hotellpoäng. Betalar man 500kr per natt och får 10 poäng så är ju värdet inte bra när det kostar 50000 poäng att bo en natt. Betalar man däremot 1000kr och får 20000 poäng så kan det ju vara aktuellt.

Med det sagt... Hur mycket är HHonors poängen värda om en natt kostar 900kr (vilket det gjorde när jag kollade i Dubai nu)?
Fanns naturligtvis för 2600kr natten också men det är inte aktuellt för den här resan.
Det är lite olika när poängen är värda.
Jag bokade två nätter på Hilton Tokyo för 120.000 istället för 6500SEK så det tyckte jag det var värt, det finns säkert hiltonrävar här som har en bra formel på vad de värderar sina poäng. Likadan använde jag 20.000 för att boka en Cash&Point på Hilton CPH Sparar 650DKK hyfsat värde

Det är lite olika när poängen är värda.
Jag bokade två nätter på Hilton Tokyo för 120.000 istället för 6500SEK så det tyckte jag det var värt, det finns säkert hiltonrävar här som har en bra formel på vad de värderar sina poäng. Likadan använde jag 20.000 för att boka en Cash&Point på Hilton CPH Sparar 650DKK hyfsat värde

Fanns visst 10 hotellkategorier hos Hilton och det jag tittade på i Dubai var cat 6. Vilket betyder 30-50000 poäng per natt.
3 nätter i september och 2 nätter i oktober vilket i så fall hade gett allt mellan 150000-600000 poäng beroende på hur det nu skulle beräknas.

Chattade lite med Hilton supporten för att få klarhet i vad dessa poäng innebär i form av möjlighet till gratis nätter men det kunde hon inte svara på då man var tvungen att växla dessa till basic points eller något i den stilen. Hur som helst lät det krånligt så det blev Radisson. :)

@Brandten, på just Hilton skulle jag säga 5 nätter (man betalar för 4) under någon form av "peak season" på ett bra hotell är bäst värde. Senare åren har jag bott på Hilton Bentely South Beach över nyår. Några nätter har legat på $1 699 och andra $799 per natt. Så kanske totalt skulle vistelsen ha kostat $6 000 i cash.

Då har jag bränt 360 000 HH points som jag tror anskaffningskostnaden har varit runt $12 000. Hyfsat bra värde i min bok.

Back in the good old days, betalade jag 312 500 HH på Labritz Seychellerna i stället för 11 nätter a €575 per natt. Men den typ av värde är svårt att hitta.

Axplock i högsäsong eller dyra destinationer som t.ex Maldiverna är mitt tips.

Toppen