Senaste nytt

Dubbla statuspoäng och segment med SAS flyg 1nov-28feb -23

Tomas E

Medlem
Nu plötsligt har det på mitt Eurobonus-konto i efterhand dykt upp rader med transaktioner motsvarande de flighter under nov 2022-feb 2023 som tilldelas extra statuspoäng och antal flygningar. De är betecknade "Double up campaign" men något förvirrande är de etiketterade "Basic Points" och anges ge "0 poäng". (Räkneverket visar fortfarande rätt.) Nåväl, vet man vad raderna avser så är det möjligen en bekräftelse på att aktuell flygning har räknats in i kampanjen.
Skärmavbild 2023-03-19 kl. 22.10.34.png

Även tidigare kampanjer under 2021-2022 har nu retroaktivt fått motsvarande rader. De båda "4x" kampanjerna (våren 2021 och vintern 2021/22) betecknas nu "Campaign Triple status Points and Triple Flights", vilket för all del var vad som lades till, utöver ordinarie intjäning.

Jag lägger märke till att när jag flög Plus till Ängelholm under 4x kampanjen och fick fler statuspoäng, står det sedan tidigare att jag flög Business till Helsingborg, och nu är det tillagt att jag gjorde det under en triple points-kampanj och fick 0 poäng. Men i övrigt är det ju helt rätt (flygbolag, datum och flightnummer). :) Lite utrymme för att förvirra enstaka EB-medlemmar finns nog.
Skärmavbild 2023-03-19 kl. 22.13.29.png
 
Det verkar ha tillkommit en del annat också, t.ex. när man fick hälften av poängen som krävdes för att bibehålla status
1679262123046.png


Jag känner mig också ganska osäker på att dessa poäng syntes i listan tidigare
1679262182710.png
 

Mr Basic

Medlem
Hmmm…en av 4 har inte fått (dubbla) statuspoängen. Familjen flög ToR ARN-MIA i SAS Smart Plus (ut januari, hem februari) och 3 av 4 har fått 12K Basic points och ytterligare 12K statuspoäng (som syns i status-tracker = EBS). En har endast fått Basic points och status tracker står på 12K med 8K kvar till EBS. Är det skapa ett ärende hos SAS som gäller eller ska man ringa in? :rolleyes:
Reste ut 30/1 och hem 7/2, omöjligt att se vilken av dessa som inte blev dubbla statuspoäng (alla fick rätt antal Basic poäng).
Det har det tyvärr inte gjort, saknar 12K statuspoäng :(
Får göra en pudel gällande ovanstående inlägg, hade fått korrekt antal poäng.
Skyller på bristande kontroll (från min sida) av Frk Basics konto. Visade sig att hon hade brytpunkt jan/feb varav statuspoängen för utresan kom in 30/1 och raderades den 1/2.
 

Sir Lemon

Medlem
Nu plötsligt har det på mitt Eurobonus-konto i efterhand dykt upp rader med transaktioner motsvarande de flighter under nov 2022-feb 2023 som tilldelas extra statuspoäng och antal flygningar. De är betecknade "Double up campaign" men något förvirrande är de etiketterade "Basic Points" och anges ge "0 poäng". (Räkneverket visar fortfarande rätt.) Nåväl, vet man vad raderna avser så är det möjligen en bekräftelse på att aktuell flygning har räknats in i kampanjen.
Visa bifogad bild 140457
Även tidigare kampanjer under 2021-2022 har nu retroaktivt fått motsvarande rader. De båda "4x" kampanjerna (våren 2021 och vintern 2021/22) betecknas nu "Campaign Triple status Points and Triple Flights", vilket för all del var vad som lades till, utöver ordinarie intjäning.

Jag lägger märke till att när jag flög Plus till Ängelholm under 4x kampanjen och fick fler statuspoäng, står det sedan tidigare att jag flög Business till Helsingborg, och nu är det tillagt att jag gjorde det under en triple points-kampanj och fick 0 poäng. Men i övrigt är det ju helt rätt (flygbolag, datum och flightnummer). :) Lite utrymme för att förvirra enstaka EB-medlemmar finns nog.
Visa bifogad bild 140459
Noterade exakt samma sak!
 

mha321

Medlem
Det har dock iaf för mig bara kommit in för vissa flighter. Och även med apiet rapporterar de 0 bas poäng, 0 extra poäng och 0 status poäng. Bara en rad i listan...
 
Toppen