Senaste nytt

Dubbla poäng på resor med SAS 11/4 – 10/6

CoooC

Medlem
Sitter på Alicante flygplats och funderar på om det är värt att betala 300 kr för att köpa 300 baspoäng och bli EBG när det plingar till i telefonen av att SAS har skickat ett erbjudande om dubbel bonus. Läser mailet varpå flera frågor dyker upp. Skippar EBG-planerna, köper en flaska vatten för €3, loggar in på BC och följer relevant tråd med förtjusning. Någon som vet om de säljer popcorn här på ALC?
 

M.K

Medlem
Glasklart vad gäller texten "Oavsett vart nästa resa och nästa möte för med sig erbjuder vi dubbla bonuspoäng (Baspoäng plus lika många Extrapoäng) för alla resor till och från Stockholm, Oslo och Köpenhamn under perioden 11/4 och 10/6."

Som vanligt vad gäller SAS känns det ändå osäkert måste jag hålla med om o_O
 

mha321

Medlem
Glasklart vad gäller texten "Oavsett vart nästa resa och nästa möte för med sig erbjuder vi dubbla bonuspoäng (Baspoäng plus lika många Extrapoäng) för alla resor till och från Stockholm, Oslo och Köpenhamn under perioden 11/4 och 10/6."

Som vanligt vad gäller SAS känns det ändå osäkert måste jag hålla med om o_O
På inget sätt glasklart. Det är ju tex bara resor mellan de tre städerna som är både till och från dem samtidigt. Vilket är ett fullt möjligt sätt att tolka den (och troligen det som de avser).

Så ja. Uselt skrivet.
 

M.K

Medlem
Ja är det bara mellan dessa hubbar är det inte så intressant. Mellanlandning och upgrade till plus på första leg om resten av resan är i go. Oavsett ingen större händelse annat än ett litet poängtillskott.
 

FF#1

Medlem
De borde ha en referensgrupp här, finns nog gott om frivilliga att korrekturläsa och skriva FAQ på kampanjer....

Har läst det här flera gånger nu, är bara osäkrare på vad som gäller, en sak verkar i alla fall säker, (tror jag) det gäller extrapoäng så det har mindre betydelse för mig just nu.
 

agehall

Medlem
Det där går att tolkas rätt fritt. Alla resor till och från Stockholm, står inte att det måste vara till Oslo eller Köpenhamn.

Och hur ska man tolka poängen? Antar att man får poäng som vanligt men att det kommer in lika mycket poäng till som inte räknas som baspoäng.
Precis min tanke.

Min gissning är att det är resor mellan just huvudstäderna som ger dubbla poäng, men det är ju helt omöjligt att veta.
 

CoooC

Medlem
De borde ha en referensgrupp här, finns nog gott om frivilliga att korrekturläsa och skriva FAQ på kampanjer....

Har läst det här flera gånger nu, är bara osäkrare på vad som gäller, en sak verkar i alla fall säker, (tror jag) det gäller extrapoäng så det har mindre betydelse för mig just nu.

Tvärtom, det enda jag känner mig säker på är att man får dubbla bas- och extrapoäng
 
På inget sätt glasklart. Det är ju tex bara resor mellan de tre städerna som är både till och från dem samtidigt. Vilket är ett fullt möjligt sätt att tolka den (och troligen det som de avser).

Så ja. Uselt skrivet.
Jo, det är glasklart. Det står "alla resor till och från" inte "alla resor mellan".
Det sistnämnda hade inneburit att man var tvungen att åka mellan dessa för att erhålla dubbla poäng.
Så som dom har formulerat sig innebär det att t.ex MMX-ARN är en kvalificerad resa eftersom det är en resa till Stockholm...
 
Jo, det är glasklart. Det står "alla resor till och från" inte "alla resor mellan".
Det sistnämnda hade inneburit att man var tvungen att åka mellan dessa för att erhålla dubbla poäng.
Så som dom har formulerat sig innebär det att t.ex MMX-ARN är en kvalificerad resa eftersom det är en resa till Stockholm...

Ja fast på bilden står det ju "Till Köpenhamn och Oslo" vilket jag tolkar som att det är underförstått från Stockholm (kanske för att man är registrerat som bosatt i Sverige på EB).

Vore intressant att se om det står "Till Oslo och Stockholm" på danskarnas utskick (om det finns ett sådant).
 
Toppen