Cristoffer Cedergren
Medlem
Riktiga poängsamlare bokar såklart in en utlandsweekend den här helgen, för att maximera poängintjäningen 

Och för att avsluta min ride-sharing-följetong...
Det går alldeles utmärkt att fylla på Lyft Cash däremot. Och eftersom Lyft inte finns i Sverig eså håller de inte på att bråka med att göra allt i SEK
Det var ju ett bra sätt av Lyft att se till att de får majoriteten av min ridesharing business nästa vecka då...
AML/KYL?Nästan alla köp kan vara legitima eller icke legitima. Det handlar inte om vad man köper, utan vad ens syfte är med köpet. Jag kan köpa en fastighet för ett legitimt syfte, eller för att tvätta pengar - enbart kontoutdraget i sig säger inte vad mitt syfte var. Och legitim/icke-legitim kan vara enligt lag, eller, i det här fallet, vad kreditkortsföretaget anser. Som du ser i mitt tidigare inlägg handlar mitt svar om vad syftet med transaktionen var, inte vad man planerar att köpa. Detsamma gäller det råd jag ger.
Tillägg: F.ö. gagnar det alla att snabbt avråda denna typ av solklara frågor på detta forum. Behöver man fråga, då bör man avstå, för sin egen skull men också för alla andra medlemmar här som kanske har "smartare" metoder. En ökad andel "dumma" försök att få extra poäng innebär att de "smarta" sätt som finns nu kan bli mycket svårare i framtiden. Det märker man redan nu på vissa kreditföretag som har utökad AML/KYC och som i vissa fall låst pengar. Därför tror jag också att de flesta här låter bli att starta en diskussion när någon av medlemmarna ger ett sånt svar som jag gav - ingen vinner på en sådan diskussion.
"Anti-money laundering" och "Know your customer"AML/KYL?
Sen på bollen men har du provat betalo? Lägre avgift dessutom på mastercard.Är det någon mer än jag som får felmeddelande i Billhop när man skall lägga till sitt MC SAS Mastercard ”can’t process provided card. Please contact Billhop or your card provider” ringde Billhop men de visste inte vad som var fel och IT hade gått hem. Jag brukar alltid betala med mitt Amex ELITE men nu när det är kampanj på dubbla poängen tänkte jag betala elräkningen på 6000kr och hotell i vinter på 61000kr som skulle ge fina poäng men nu laggar systemet. Helvete!!! Nu är goda råd dyra
Älskar när sådana köp går genom under kampanjen. Tack![]()