Senaste nytt

Dubbla poäng med SAS MC 11-13 Februari 2022

Har min första bonusresa att se fram emot i sommar. Hotellbudgeten kommer att landa på ca 25k. Är det värt att boka upp den imorgon med detta kortet eller är mitt nya elite så mycket mer värt att betala med i och med de mer generösa försäkringar det har? (har en reseförsäkring grund från if i hemförsäkringen)

Har min första bonusresa att se fram emot i sommar. Hotellbudgeten kommer att landa på ca 25k. Är det värt att boka upp den imorgon med detta kortet eller är mitt nya elite så mycket mer värt att betala med i och med de mer generösa försäkringar det har? (har en reseförsäkring grund från if i hemförsäkringen)
Når du 300k i spend? Behöver du 2 st 2-4-1 vouchers? Lite svårt att svara på din fråga.. Försäkringarna är mycket riktigt bättre på elite än SAS mc.

@imartin håller med ang dopaminpåslag, fan vilken nörd man är:
Passade på
- att betala hotellet på Seychellerna i vinter ca 65000kr
- betalade frugans glasögon 6200kr
- betalade elräkningen 6100kr
- planerat inköp av kostym på suitsupply 9230kr
- div inköp på ritual för 650kr
- helghandling på Ica 1200kr

Ser fram emot att få in >44000poäng

Bara en kommentar i all välmening, men jag hade varit försiktig med att betala en så pass stor summa i förskott för ett hotell. Speciellt i dessa speciella tider. Om något skiter dig är de 19,500p du tjänat en klen tröst.

Tack för omtanken, uppskattas men självklart har jag möjlighet att boka av med full återbetalning oavsett anledning. Men visst det svider lite att betala in sån summa i förskott, samtidigt var priset extremt bra vs vad hotellet kostade på andra sajter, ca -46% skillnad så jag kunde inte låta bli.

Når du 300k i spend? Behöver du 2 st 2-4-1 vouchers? Lite svårt att svara på din fråga.. Försäkringarna är mycket riktigt bättre på elite än SAS mc.
Jag har tömt mitt poängkonto med min resa och har eventuellt bara poäng till en resa mot slutet av året.. Jag kommer att nå 150k men kanske inte 300k i år men har heller inte behov av vouchern. Jag är i behov av både poäng och bra försäkring om det skiter sig :rolleyes:

Tack för omtanken, uppskattas men självklart har jag möjlighet att boka av med full återbetalning oavsett anledning. Men visst det svider lite att betala in sån summa i förskott, samtidigt var priset extremt bra vs vad hotellet kostade på andra sajter, ca -46% skillnad så jag kunde inte låta bli.

Du har säkert redan gjort en egen riskbedömning, och den ifrågasätter jag inte, men bara för fullständighetens skull och framtida läsare: Det finns ett värde i att ha betalat med kreditkort även om man har köpt fullt avbokningsbart, ifall man har att göra med en motpart med okänd finansiell status (vilket i dessa Coronatider gäller ganska många...). Om reseleverantören eller hotellet går i konkurs, så är inte avbokningsskyddet värt någonting*, men från ett kreditkort har man god chans att få tillbaka pengarna ändå.

Edit: *) Om inte avbokningsskyddet i sig garanteras av någon extern part, t.ex. ett försäkringsbolag, då är det så säkert det rimligt kan bli.

@imartin håller med ang dopaminpåslag, fan vilken nörd man är:
Passade på
- att betala hotellet på Seychellerna i vinter ca 65000kr
- betalade frugans glasögon 6200kr
- betalade elräkningen 6100kr
- planerat inköp av kostym på suitsupply 9230kr
- div inköp på ritual för 650kr
- helghandling på Ica 1200kr

Ser fram emot att få in >44000poäng

Hotellet med sas mc?

Satsa på eliten alla dagar i veckan. :)

@Renato Japp körde sas ms på Hotellet oxå, kommer upp i 300k ändå med elitekortet. Flygresan betald med elite förvisso är det en Award. Sen en bra reseförsäkring med hemförsäkringen, hotellet tillhör en av världens största kedjor så jag känner mig rätt lugn :)

@Renato Japp körde sas ms på Hotellet oxå, kommer upp i 300k ändå med elitekortet. Flygresan betald med elite förvisso är det en Award. Sen en bra reseförsäkring med hemförsäkringen, hotellet tillhör en av världens största kedjor så jag känner mig rätt lugn :)

Jag hör dig och förstår hur du tänker?
Vilket försäkringsbolag kör du hemma om jag går fråga?
Sanningen så tycker jag oavsett så borde du ha tagit elite. Ett exempel är bara bagage förseningen. Sjukdom osv. Blev otrolig skillnad.
Jag var just med om cirka 50 timmars bagage försening. Plus covid sjuk. Blev 24k jag kör platinum amex, fick ytterligare 6k från hemförsäkringen. Hade jag betalat med sas mc hade jag max fått 6k. Jag hade gjort en återbetalning och kört elite. Då är du good. Eller om du kan komma upp till 75% på ett enklare sätt.

Toppen