Senaste nytt

Dubbla poäng med SAS MC 11-13 Februari 2022

Så jag antar 100.000 borde gälla även i fortsättningen?
Vilken otroligt märklig tolkning av dig när de precis i meningen innan berättat om de tillfälligt lägre kraven. En permanent sänkning skulle basuneras ut som en stor nyhet, det är inget man skriver i en bisats eller i löptext. Du har tolkat fel.

Last edited:
Värt att nämna är också att från och med 1 mars 2022 så går Fly Premium gränserna tillbaka till ordinarie nivåer, så är man nära 100 000p nu så kan det kanske vara värt lite extra spend den helgen för att nå högsta nivån av Fly Premium , den är sen giltig i 12 månader (så länge du inte säger upp kortet)
Nivåer mars
Men de poängen du drar in den helgen hinner väl inte komma in dessförinnan utan kommer först i mars? För min del är det så iaf.

Varje gång det är x2/x3 poäng på SAS Mastercard så köper jag presentkort på Coop eller Lidl.

Bra tips med Lidl. Jag brukar handla ganska mycket valnötter dar. Var köper man presentkortet? I kassan? Vet du om köp av presentkort även räknas som intjäning i deras eget bonusprogram Lidl Plus?

Relaterat till detta, hantverkare som vill ha betalt via direkt banköverföring. Någon som har erfarenhet av detta.

Finns det en anledning för just COOP annat än att registrera det på Coop-kortet? Upplever dom som väldigt dyra.

Enligt PROs prisundersökning brukar det inte skilja jättemycket mellan kedjorna, 1% ungefär. ICA som kedja är aldrig billigast. Den stora skillnaden är mellan butikstyp (stormarknad är billigare än närbutik). Och då är inte EMV eller miljömärkta produkter inkluderade i jämförelsen. Varav dessa oftast är billigare hos COOP eftersom de har en miljöprofil medan ICA prissätter sitt iloveEco som premiumprodukt.

Men främsta anledningen till att jag inte handlar på ICA är att de har cirka 53% marknadsandel av svensk dagligvaruhandel... en gigant. Tyvärr använder de inte sin storlek och styrka för att pressa priserna, tvärt om håller de uppe dem på hela marknaden. Så jag handlar gladeligen från en av underdog-kedjorna, gynna konkurrensen :)
Ica bland de mest lönsamma butikskedjorna i världen - DN.SE

Dessutom är ICAs sortiment av miljömärkta produkter bedrövligt.

Äntligen! Jag saknar Curves 90-dagars go back in time. Det svider varje gång jag tvingas flytta en transaktion utanför kampanjhelgerna och bara får 1x poängen.

Baserat på senaste årens kampanjer kan nästa dröja ända till maj-juni:
upload_2022-1-20_14-57-44.png

Bra tips med Lidl. Jag brukar handla ganska mycket valnötter dar. Var köper man presentkortet? I kassan? Vet du om köp av presentkort även räknas som intjäning i deras eget bonusprogram Lidl Plus?

I kassan. De har några med fastställda summor och några med fritt belopp. Vet inte om de räknas in i deras bonusprogram... men borde ju göra det, antingen vid inköp av presentkortet eller när man handlar för det.

Last edited:
Varje gång det är x2/x3 poäng på SAS Mastercard så köper jag presentkort på Coop eller Lidl, de två kedjor där vi handlar all vår mat. Båda kedjorna kör maxbelopp 5000kr per presentkort, så brukar få köpa fyra stycken presentkort i varje butik för att det ska räcka till nästa kampanj.

I vårt fall ger det cirka 15 000EB extra per år att alltid få 15-30EB extra (utöver ordinarie 15EB) för varje 100kr som vi handlar mat för.

Plus personalen brukar tycka det är rätt festligt, speciellt på Lidl. "Det blir 21435kr, tack"

Tjänar man coop poäng när man köper presentkorten eller när man använder dem?

Systembolaget är också bra att köpa presentkort på.

Toppen