Senaste nytt

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 27-29 September 2019

Men hur är det med pointearner kortet? Får dom ett eget mail om denna dubbla poäng kampanj?
Sluta hålla på och ”övertänka” det här. Försök istället ta det lite lugnt och tänka logiskt. En liten hjälp på vägen:

Kan Point-earnerkortet någonsin tjäna poäng till annat konto än till huvudkortets konto?
Svar: Nej!

Kan Point-earnerkortet någonsin tjäna poäng efter en annan intjäningstabell än huvudkortet?

Kan Point-earnerkortet någonsin existera utan huvudkortet?

Måste Point-earnerinnehavaren vara medlem i Eurobonus och därmed kunna ta emot SAS Eurobonusmailen?

Verkar det rimligt att Point-earnerinnehavaren skulle kunna få ett mail och anmäla sig till kampanjen medan huvudkortinnehavaren inte får mailet och därmed missar att anmäla sig till kampanjen?

Avslutas Point-earnerkortet automatiskt om man avslutar huvudkortet?
Svar: Ja!

Gör ocanstående Point-earnerkortet helt beroende av huvudkortet?
Svar: Ja! Det är hela meningen med ett underkort.

Det är väl ganska självklart att Point-earnerkortet följer huvudkortets villkor och eventuella kampanjer.

Kan man välja transaktionsdatum när man flyttar så det hamnar i kampanjperioden, eller blir det samma datum som flytten sker?

Curve halkar inte med på gränsen 10k per dag likt billhop?

Har helt missat varför man ska ha Curve, men inser nu att jag behöver ett kort till i plånboken :D.

Transaktionen blir det datum du gör flytten, du kan inte välja.
Curve går inte under någon gräns hos SAS MC, det räknas som vanligt onlineköp.

Jag tänkte storhandla på SAS-shoppen och betala med kortet för maximala poäng med SAS Premium. Jag behöver en ny tv och eventuellt lite byggmaterial med Byggmax så förhoppningsvis blir det många poäng på de köpen.

@Jansson75 Glöm inte eventuella SAS biljetter. Jag tänker försöka vänta till den helgen. 50p/100sek är riktigt bra! Tyvärr inga Amex försäkringar, men får chansa för en gångs skull.

Sluta hålla på och ”övertänka” det här. Försök istället ta det lite lugnt och tänka logiskt. En liten hjälp på vägen:

Kan Point-earnerkortet någonsin tjäna poäng till annat konto än till huvudkortets konto?

Kan Point-earnerkortet någonsin tjäna poäng efter en annan intjäningstabell än huvudkortet?

Kan Point-earnerkortet någonsin existera utan huvudkortet?

Måste Point-earnerinnehavaren vara medlem i Eurobonus och därmed kunna ta emot SAS Eurobonusmailen?

Verkar det rimligt att Point-earnerinnehavaren skulle kunna få ett mail och anmäla sig till kampanjen medan huvudkortinnehavaren inte får mailet och därmed missar att anmäla sig till kampanjen?

Avslutas Point-earnerkortet automatiskt om man avslutar huvudkortet?
Svar: Ja!

Gör ocanstående Point-earnerkortet helt beroende av huvudkortet?
Svar: Ja! Det är hela meningen med ett underkort.

Det är väl ganska självklart att Point-earnerkortet följer huvudkortets villkor och eventuella kampanjer.
Här vill jag haka på:

Anses Point-earnerinnehavaren som att hen har ett eget SAS Eurobonus Mastercard?
Svar: Ja.

Har nämligen idag ett Pointererkort men inget eget konto hos SEB/MC.
Ringde kundtjänst och frågade om jag kunde signa upp för ett eget för att tjäna 10 000 poäng på ett Premiumkort. Svaret var nej. Man får inte ha varit kund de senast två åren och man räknas som kund som Pointearnerinnehavare fastän man som Pointearnerkund inte är betalningsansvarig. Tvärtemot AMEX...
Funderar på HUACA...

Toppen