Senaste nytt

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 27-29 September 2019

Nej nej, och återigen nej. SEB klassar INTE billhop, CSN, och laddning av Revolut som kontantuttag. De har bara satt en likadan gräns på dessa transaktioner.

Viktigt att vi särskiljer på dessa.

EXAKT!!!
Det här har jag tjatat om i flera år men folk fortsätter att blanda ihop och närmast med flit missförstå. Men vid varenda sådan här kampanj dyker samma fråga upp igen och så är surret igång.

Mycket bra förtydligande, tack för det! Pratade med SEB Kundtjänst sist när min CSN betalning körde fast, men det löste sig till slut ändå. Det är fullt logiskt att de har en likadan gräns som kontantuttag på dessa transaktioner. Damen på SEB kundtjänst förklarade det inte lika tydligt som ni gjorde ovan, utan nämnde just kontantuttag etc. Ber om ursäkt om jag skapat onödig förvirring kring detta. Bra att känna till dock att 10K, 10K, 4K gäller på dessa transaktioner (dag för dag) som tidigare nämnts :)

Eftersom det är ett riktat mail med erbjudandet - ska man anta att en som nytecknar kortet nu inte har någon möjlighet att få dubbla poäng i den här kampanjen?

Eftersom det är ett riktat mail med erbjudandet - ska man anta att en som nytecknar kortet nu inte har någon möjlighet att få dubbla poäng i den här kampanjen?
Jag hade missat att bocka i "ta emot kampanjer o utskick på mail" på SAS sida så jag fick aldrig mailet för en tidigare kampanj, dock löste det sig för mig när jag ringde till dem och snyftade lite, då la de till mig manuellt. :D

Jo, jag såg det men det var ju en som redan hade kortet. Jag bara undrade hur pass hårda de är just eftersom det är en riktad kampanj.

20k är iaf min gräns numera. 10k, 10k och inget mer. Det är ok ändå. Jag drog in bra med points förra poänghelgen trots begränsningen. Det gäller att vänta med shopping någon vecka nu. :)

Ja exakt så gör jag. Ett tips om du inte vill skaffa fler kort och råkar ha ett pointearner kort koppat till ditt SAS MC så funkar det bra att flytta mellan dessa.

Kan man välja transaktionsdatum när man flyttar så det hamnar i kampanjperioden, eller blir det samma datum som flytten sker?

Curve halkar inte med på gränsen 10k per dag likt billhop?

Har helt missat varför man ska ha Curve, men inser nu att jag behöver ett kort till i plånboken :D.

Klurigt, jag bytte precis ner mig efter sommarkampanjen eftersom jag inte tänkte boka något med Fly Premium närmsta tiden... BIG mistake alltså! :eek:

Jag fick länken och anmälde mig trots att jag har vanliga mastercardet.

Men hur är det med pointearner kortet? Får dom ett eget mail om denna dubbla poäng kampanj?

Jag fick länken och anmälde mig trots att jag har vanliga mastercardet.

Men hur är det med pointearner kortet? Får dom ett eget mail om denna dubbla poäng kampanj?
Som jag förstått det så är PointEarner-korten alltid med i alla kampanjer huvudkortet är anmält till. Tar gärna en confirm på den dock.

Toppen