Senaste nytt

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 27-29 September 2019

Är det någon mer än jag som reagerar på meningen ”Gäller inte för kontantuttag”? SEB klassar ju både Billhop och CSN som kontantuttag så det skulle innebära att dessa två källor inte genererar några extrapoäng under perioden.. Eller menar de faktiska kontantuttag? Kanske är en standardmening som funnits med förut, kommer inte ihåg..?

Det är ju ganska rimligt att de skulle täppa till de kryphålen iofs. Om det varit så innan.

Är det någon mer än jag som reagerar på meningen ”Gäller inte för kontantuttag”? SEB klassar ju både Billhop och CSN som kontantuttag så det skulle innebära att dessa två källor inte genererar några extrapoäng under perioden.. Eller menar de faktiska kontantuttag? Kanske är en standardmening som funnits med förut, kommer inte ihåg..?
Så har det stått på alla kampanjer jag kan minnas.

Kanske är en standardmening som funnits med förut,
Det är en standardmening som har funnits med länge. Ändå är det alltid någon vid varje kampanj som får för sig att det här på något sätt är något nytt och hittar en ”klurig vinkel” på det - när det hela egentligen är ganska enkelt.

Exakt. Visst får jag pengar tillbaka på mitt Revolut men de kan jag ju välja att föra över till mitt bankkonto om jag inte har användning för dom hos Revolut. Men den egentliga anledningen att jag använder Revolut i detta fall är att jag inte har något annat Mastercard/Visa :)
Förstår det som att du kör Curve -> Revolut innan kampanjen och sen flyttar till SAS MC när kampanjen är aktiv.

Skaffade precis curve för att köra detta uppläg men har inte Revolut ännu så funderar på vart jag ska lägga betalningarna så länge.
1. Har ICA Banken men som jag förstått det så funkar inte Curve med deras kort?
2. Kan man köra betalningarna på SAS Amex innan och sen flytta?
3. Om inget av dessa alternativ är kosher är då det bästa alternativet att skaffa Revolut?

Förstår det som att du kör Curve -> Revolut innan kampanjen och sen flyttar till SAS MC när kampanjen är aktiv.

Skaffade precis curve för att köra detta uppläg men har inte Revolut ännu så funderar på vart jag ska lägga betalningarna så länge.
3. Om inget av dessa alternativ är kosher är då det bästa alternativet att skaffa Revolut?
1. Jag har för mig att Ica banken ska funka nu.
2. Nej, Curve har inte stöd för amex.
3. 1 bör funka, men varför inte skaffa revolut? Går snabbt att få hem, ca 1 vecka.

Nej nej, och återigen nej. SEB klassar INTE billhop, CSN, och laddning av Revolut som kontantuttag. De har bara satt en likadan gräns på dessa transaktioner.

Viktigt att vi särskiljer på dessa.
EXAKT!!!
Det här har jag tjatat om i flera år men folk fortsätter att blanda ihop och närmast med flit missförstå. Men vid varenda sådan här kampanj dyker samma fråga upp igen och så är surret igång.

Ja exakt så gör jag. Ett tips om du inte vill skaffa fler kort och råkar ha ett pointearner kort koppat till ditt SAS MC så funkar det bra att flytta mellan dessa.

Toppen