Senaste nytt

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 27-29 September 2019

Jag fick ett köp tidigarelagt, jag gjorde köpet kl 02.00 Fredag morgon
Men det registrerades som att det var utfört på Torsdagen .
Ett par köp som utfördes strax innan detta köp registrerades på rätt dag, fredagen
Någon annan som råkat ut för samma sak?

Jag fick ett köp tidigarelagt, jag gjorde köpet kl 02.00 Fredag morgon
Men det registrerades som att det var utfört på Torsdagen .
Ett par köp som utfördes strax innan detta köp registrerades på rätt dag, fredagen
Någon annan som råkat ut för samma sak?
Är alltid riskabelt att köp nära 12. Har läst om detta tidigare, och alltid undvikt att köpa nära 12-slaget.

Hur gick det för de du läst om?
Anledningen var att jag behövde få paketet skickat samma dag (usa)
Detta var ett tag sen, men minns jag rätt så kunde inte SEB kort göra något, men jag kan ha fel. Om det är en väsentlig summa så hade jag iallafall chansat på att ringa in och kolla om de kan fixa till det.

Att tänka på i framtiden är att debitera Curve på ett annat underliggande kort för säkerhetsskull om du ska göra köp nära 12-slaget till dubbelpoängsdagen.

Detta var ett tag sen, men minns jag rätt så kunde inte SEB kort göra något, men jag kan ha fel. Om det är en väsentlig summa så hade jag iallafall chansat på att ringa in och kolla om de kan fixa till det.

Att tänka på i framtiden är att debitera Curve på ett annat underliggande kort för säkerhetsskull om du ska göra köp nära 12-slaget till dubbelpoängsdagen.
Har inte Curve, men om jag betalat kl 02, finns det något som säger att jag gjort fel, dvs inte uppfyller reglerna?
11 000kr var beloppet

Har inte Curve, men om jag betalat kl 02, finns det något som säger att jag gjort fel, dvs inte uppfyller reglerna?
11 000kr var beloppet
Det vet jag tyvärr inte. Jag hade iallafall ringt kundservice. Du kanske har något bevis som visar att du betalat korrekt datum? Sen vet jag inte om det finns någon friskrivningsklausul heller.

men om jag betalat kl 02
Jaha, du har betalat kl 02 - i vilken tidszon då?

När du har betalat är ”helt betydelselöst”, det är när butiken/inlösaren processar transaktionen som spelar roll. Dessutom är det såhär att om klockan är 02 fredagsmorgon i Sverige då är den under alla omständigheter någonstans på torsdagskvällen i USA. Ligger butiken du handlat från i USA så har helt enkelt transaktionen skett på torsdagen och du har bara dig själv att skylla.

Jaha, du har betalat kl 02 - i vilken tidszon då?

När du har betalat är ”helt betydelselöst”, det är när butiken/inlösaren processar transaktionen som spelar roll. Dessutom är det såhär att om klockan är 02 fredagsmorgon i Sverige då är den under alla omständigheter någonstans på torsdagskvällen i USA. Ligger butiken du handlat från i USA så har helt enkelt transaktionen skett på torsdagen och du har bara dig själv att skylla.
Ok då vet jag, med andra ord så har man ytterligare ett halvt dygn på sig att handla från stora delar av usa

Ok då vet jag, med andra ord så har man ytterligare ett halvt dygn på sig att handla från stora delar av usa
Förutsatt att de processar transaktionen på söndagen, kan även bli på måndagen. Rent generellt kan man säga att det säkraste är att göra sina köp mellan 12 och midnatt på fredag. Handlar man på web-shoppar på helgen finns alltid en risk att själva transaktionen hamnar nästa vecka.

Toppen