Senaste nytt

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 27-29 September 2019

Jag fick inte heller, men har fått förut och har e-post aktiverat. Visade sig att jag inte fått något sedan slutet av juni, då mitt tidigare medgivande var innan någon GDPR-förändring. Fick tipset att slå av prenumerationer (på SAS), spara, och sedan på igen, för att få för nästa kampanj.

Samma här. Tidigare fick man ett felmeddelande när man försökte den varianten, men det verkar som de fixat det nu, Bara att hoppas att ändringen gör någon skillnad också.

Jag måste få göra ett inlägg i denna diskussion. Många verkar ha missuppfattat det hela och tror att Revolut har något given plats i detta upplägg. Revolut för denna setup med Curve och GBIT är helt obetydande. Man kan använda vilket kort som helst jämte SAS MC i Curve.

Man tjänar inget på att blanda in Revolut i ekvationen.
Jag har säkert missuppfattat det hela men är det inte så att man kan tjäna på att använda Revolut vid de tillfällen som man handlar i utländsk valuta?
Jag planerar att boka hotellrum i morgon via Booking.com för ca €1 000. Har jag förstått rätt om detta är det rätta tillvägagångssättet för att optimera under denna kampanj?
  1. Ladda Revolut med 11 000 kr från mitt vanliga debetkort
  2. Växla till €1 000 i Revolut
  3. Boka hotellet 13/9 och betala med Curve-Revolut i €
  4. Registrera Curve-SAS MCs underliggande valuta som Euro
  5. Använda Curves Go Back In Time-funktion den 27/9 och flytta betalningen till Curve-SAS MC

Jag har säkert missuppfattat det hela men är det inte så att man kan tjäna på att använda Revolut vid de tillfällen som man handlar i utländsk valuta?
Jag planerar att boka hotellrum i morgon via Booking.com för ca €1 000. Har jag förstått rätt om detta är det rätta tillvägagångssättet för att optimera under denna kampanj?
  5. Använda Curves Go Back In Time-funktion den 27/9 och flytta betalningen till Curve-SAS MC

Ja, det borde funka för att komma runt valutabegränsningarna i Curve :). Ur det perspektivet blir ju Revolut inte alls obetydande utan snarare en förutsättning för att upplägget ska fungera...

Ser inte att det skulle runda valuta gränsen med Curve.
Du betalar ju med Curve-kortet då är det det kortets regler som gäller. I fallet med Curve blue så är det £500 per 30 dagar om man vill slippa 2% valutapåslag.

Edit:
Nu förstår jag hur ni tänker, osäker på hur Curve skulle hantera detta, om det skulle innebära någon valutaväxling eller ej.

Last edited:
Hur tänker du att du tjänar på detta? I slutänden så kommer du ju betala 2% valutaväxlingspåslag hos SAS MC, dit du flyttar köpet. Så det spelar ingen roll hur mycket du ”sparar” på transaktionen i första skedet (hos Revolut), då den endast är temporär.

Mattias har nog helt rätt här, det blir ändå 2% i slutändan eftersom det inte är gratis att handa i andra valutor med SAS Mastercard.

Hur tänker du att du tjänar på detta? I slutänden så kommer du ju betala 2% valutaväxlingspåslag hos SAS MC, dit du flyttar köpet. Så det spelar ingen roll hur mycket du ”sparar” på transaktionen i första skedet (hos Revolut), då den endast är temporär.
Du har rätt, en tankevurpa från min sida. Jag trodde att om man satte underliggande valutan på SAS MC i Curve till Euro att man skulle slippa valutaväxlingspåslaget.

Du har rätt, en tankevurpa från min sida. Jag trodde att om man satte underliggande valutan på SAS MC i Curve till Euro att man skulle slippa valutaväxlingspåslaget.
Ja du slipper Curves eventuella påslag. Enkelt kan man säga att du kan välja mellan att låta Curve göra omväxlingen åt dig (och spara 2% som SAS MC tar för växlingen) men då enbart få poäng för köp i SEK. Eller att låta SAS MC göra växlingen (+2%) och få mer poäng. Om vi tittar på SAS Mc Premium så skiljer det 10öre/100kr för köp i SEK och utländsk valuta.

SEK 30p/100kr
Utländs valuta: 40p/100kr

Övervägningen ligger då i om man tycker att det är värt att betala 2% för att få de extra poängen.

2% av 100kr = 2kr. För dessa 2 kr får du 10p extra. Du betalar alltså 20 öre per poäng och SAS skrattar hela vägen till banken. Detta är ingen kampanj, det är ordinarie poängpris hos SAS.

Jag väljer alltid att komma undan valutaväxlingsavgiften (om det går) och använder de pengar jag sparar till att anförskaffa poäng på andra erbjudanden som är mer fördelaktiga.

Jag ringde precis SEB och de hänvisar till Eurobonus för kampanjen, den jag pratade med säger att andra som har ringt också har blivit hänvisade. Är det HUCA som gäller?

Men det är väl inte det som diskuteras här? Det man sparar isf är ju den första valutaväxlingen, inte den andra.

Ponera att transaktionen görs i utländsk valuta till ett kort utställt i SEK och man har gått över beloppet om 500£ på en månad. Då åker man på 2% i avgift vid den första debiteringen och ytterligare 2% vid flytten till SAS MC.

Eller ligger beloppet endast som reserverat i 14 dgr?

Toppen