Senaste nytt

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 27-29 September 2019

En sista fråga då :)

Som innehavare av Revolut och som samtidigt funderar på att skaffa Curve uppfattar jag citerat inlägg som följande:
Man ser till att fylla upp Revolut med ca den summa man avser spendera. Fram tom kampanjhelgen börjar, betalar man med sitt Curve med Revolut underliggande. När kampanjen börjar, flyttar jag över samtliga dessa köp till SAS MC med hjälp av GBIT. Dessa registreras då istället på dagens datum och kvalificerar för dubbla poäng. Är det rätt uppfattat? Jag har inte riktigt hajat hur det funkar med GBIT och vilket kort man använder när, men är det som jag skrivit här ovan är det ju en oerhört praktisk lösning.

Tack på förhand :)

Jag har ännu inte provat detta själv, men tänker göra ett första försök till kommande kampanj. Jag uppfattar processen enligt följande:

Ladda Revolut så att lämpligt kapital finns vid kampanjstart -14 dgr. Det går såklart att fylla på mer under 14-dagarsperioden också.
Lägg transaktionerna som sker under 14-dagarsperioden på Revolut.
På kampanjens första dag kör du GBIT och flyttar alla transaktioner till SAS MC.
Klart!

Någon som redan provat detta får gärna fylla på eller rätta mig om jag har fel. Antar att man också måste ändra valuta beroende på transaktion för att undvika påslag. Kanske blir det dubbelt påslag för transaktioner under helger i utländsk valuta?

Antar att man sedan kan tömma Revolut på en del av den stora summa som blir kvar.

My 2 cents!

Några har redan gjort det; men även jag har lyckats ringa till SEB och få dem att lägga in mig i kampanjen eftersom jag inte fick mailet denna gång. Har fått om alla andra kampanjer som varit sedan jag blev medlem, så tyckte det var konstigt. De kanske inte är nöjda med mig som kund... eller så fick de ge mig så många bonuspoäng efter senaste kampanjen. :eek:

En sista fråga då :)

Som innehavare av Revolut och som samtidigt funderar på att skaffa Curve uppfattar jag citerat inlägg som följande:
Man ser till att fylla upp Revolut med ca den summa man avser spendera. Fram tom kampanjhelgen börjar, betalar man med sitt Curve med Revolut underliggande. När kampanjen börjar, flyttar jag över samtliga dessa köp till SAS MC med hjälp av GBIT. Dessa registreras då istället på dagens datum och kvalificerar för dubbla poäng. Är det rätt uppfattat? Jag har inte riktigt hajat hur det funkar med GBIT och vilket kort man använder när, men är det som jag skrivit här ovan är det ju en oerhört praktisk lösning.

Tack på förhand :)

Så har jag uppfattat det, men då jag inte hunnit prova funktionen ännu är det endast teoretiskt :).

Noterade i villkoren att transaktioner i utländsk valuta endast är ”gratis” upp till 500 £ per månad sedan tillkommer en avgift om 2%. Det har en betydelse för min del då majoriteten av köpen är i utländsk valuta. Antar att även återköpet sedan drabbas av ytterligare växlingsavgift plus en ny avgift på valutaväxlingen när transaktionen flyttas till SAS MC - det blir isf orimliga mängder avgifter.

Eller finns det något sätt att komma runt detta?

Jag måste få göra ett inlägg i denna diskussion. Många verkar ha missuppfattat det hela och tror att Revolut har något given plats i detta upplägg. Revolut för denna setup med Curve och GBIT är helt obetydande. Man kan använda vilket kort som helst jämte SAS MC i Curve.

Man tjänar inget på att blanda in Revolut i ekvationen.

Jag måste få göra ett inlägg i denna diskussion. Många verkar ha missuppfattat det hela och tror att Revolut har något given plats i detta upplägg. Revolut för denna setup med Curve och GBIT är helt obetydande. Man kan använda vilket kort som helst jämte SAS MC i Curve.

Man tjänar inget på att blanda in Revolut i ekvationen.
Tack för klargörande @Mattias Holmén. Så det innebär att jag handlar med Curve med något underliggande kort och när kampanjen börjar flyttar jag över köpen till SAS MC och då landar köpen på rätt datum? Samtidigt som SAS MC debiteras så krediteras det först använda underliggande. Är det rätt?

Tack för klargörande @Mattias Holmén. Så det innebär att jag handlar med Curve med något underliggande kort och när kampanjen börjar flyttar jag över köpen till SAS MC och då landar köpen på rätt datum? Samtidigt som SAS MC debiteras så krediteras det först använda underliggande. Är det rätt?
100% korrekt. Kom ihåg att varje belopp ej får överstiga £1000 för att kunna använda GBiT med Curve.

Några har redan gjort det; men även jag har lyckats ringa till SEB och få dem att lägga in mig i kampanjen eftersom jag inte fick mailet denna gång. Har fått om alla andra kampanjer som varit sedan jag blev medlem, så tyckte det var konstigt. De kanske inte är nöjda med mig som kund... eller så fick de ge mig så många bonuspoäng efter senaste kampanjen. :eek:
Jag fick inte heller, men har fått förut och har e-post aktiverat. Visade sig att jag inte fått något sedan slutet av juni, då mitt tidigare medgivande var innan någon GDPR-förändring. Fick tipset att slå av prenumerationer (på SAS), spara, och sedan på igen, för att få för nästa kampanj.

Toppen