Hafermann
Medlem
En sista fråga då
Som innehavare av Revolut och som samtidigt funderar på att skaffa Curve uppfattar jag citerat inlägg som följande:
Man ser till att fylla upp Revolut med ca den summa man avser spendera. Fram tom kampanjhelgen börjar, betalar man med sitt Curve med Revolut underliggande. När kampanjen börjar, flyttar jag över samtliga dessa köp till SAS MC med hjälp av GBIT. Dessa registreras då istället på dagens datum och kvalificerar för dubbla poäng. Är det rätt uppfattat? Jag har inte riktigt hajat hur det funkar med GBIT och vilket kort man använder när, men är det som jag skrivit här ovan är det ju en oerhört praktisk lösning.
Tack på förhand
Som innehavare av Revolut och som samtidigt funderar på att skaffa Curve uppfattar jag citerat inlägg som följande:
Man ser till att fylla upp Revolut med ca den summa man avser spendera. Fram tom kampanjhelgen börjar, betalar man med sitt Curve med Revolut underliggande. När kampanjen börjar, flyttar jag över samtliga dessa köp till SAS MC med hjälp av GBIT. Dessa registreras då istället på dagens datum och kvalificerar för dubbla poäng. Är det rätt uppfattat? Jag har inte riktigt hajat hur det funkar med GBIT och vilket kort man använder när, men är det som jag skrivit här ovan är det ju en oerhört praktisk lösning.
Tack på förhand
Jag har ännu inte provat detta själv, men tänker göra ett första försök till kommande kampanj. Jag uppfattar processen enligt följande:
Ladda Revolut så att lämpligt kapital finns vid kampanjstart -14 dgr. Det går såklart att fylla på mer under 14-dagarsperioden också.
Lägg transaktionerna som sker under 14-dagarsperioden på Revolut.
På kampanjens första dag kör du GBIT och flyttar alla transaktioner till SAS MC.
Klart!
Någon som redan provat detta får gärna fylla på eller rätta mig om jag har fel. Antar att man också måste ändra valuta beroende på transaktion för att undvika påslag. Kanske blir det dubbelt påslag för transaktioner under helger i utländsk valuta?
Antar att man sedan kan tömma Revolut på en del av den stora summa som blir kvar.
My 2 cents!