Senaste nytt

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 12-14 Februari!

taxvalp

Medlem
Du menar att du tänker fuska? Uppehåller du dig långvarigt utomlands, då underrättar du förstås CSN om det samt hur länge det förväntas fortgå. Om du inte har för avsikt att uppehålla dig långvarigt utomlands, låter du förstås bli att ändra adress. BC uppmuntrar inte till fusk eller oärligt beteende.

Hetsa inte upp dig i onödan! Vi andra låntagare täcker gärna CSN:s kortavgifter genom våra räntor för att kompensera emigrationsvågen under helger med dubbla poäng.
 

bstark

Medlem
Av någon anledning missade jag både denna tråd och mailet i tid, då hade jag ändå koll på att det borde vara under februari.
Nåväl, ödet ville väl att jag skulle minska på utgifterna.

Nästa kampanj är väl inte förrän runt juli vilket är lite surt.
 
Jag har råkat ut för något underligt och är nyfiken på om någon varit med om något liknande.
2021-02-12 kl: 01:35 gjorde jag en hotellbokning på Hotels.com med SAS Mastercard. Jag betalade på sidan och fick bokningsbekräftelsen med kvitto som båda verifierar att klockan har slagit över 00:00. Köpet gjordes även genom Refunder och även där ser jag i min historik att köpet gjordes efter 00:00.

När jag idag loggar in på mitt SAS MC kort så listas köpet som att det är gjort 2021-02-11 och jag har bara fort Reward poäng men inte Campaing poäng.

Givetvis kommer jag höra av mig till SEB kort och påpeka detta. Jag väntar bara på att få min transaktionshistorik från hotels.com skickad till mig som extra bevis. Jag kan inte se att hur SEB kort ska kunna slingra sig ur detta. Jag kan ju liksom inte ha rest bakåt i tiden och och ha gjort köpet innan 00:00.

Som sagt, finns det någon annan här på forumet som har varit med om något liknande?
Jag är fullt medveten om att hotels.com kör med GMT time och väntade därför till efter 01:00 för att vara på den säkra sidan även om detta inte bör spela någon roll eftersom jag tydligt använt mitt kort 2021-02-12 och inte 2021-02-11.
 

gneken

Medlem
Jag har råkat ut för något underligt och är nyfiken på om någon varit med om något liknande.
2021-02-12 kl: 01:35 gjorde jag en hotellbokning på Hotels.com med SAS Mastercard. Jag betalade på sidan och fick bokningsbekräftelsen med kvitto som båda verifierar att klockan har slagit över 00:00. Köpet gjordes även genom Refunder och även där ser jag i min historik att köpet gjordes efter 00:00.

När jag idag loggar in på mitt SAS MC kort så listas köpet som att det är gjort 2021-02-11 och jag har bara fort Reward poäng men inte Campaing poäng.

Givetvis kommer jag höra av mig till SEB kort och påpeka detta. Jag väntar bara på att få min transaktionshistorik från hotels.com skickad till mig som extra bevis. Jag kan inte se att hur SEB kort ska kunna slingra sig ur detta. Jag kan ju liksom inte ha rest bakåt i tiden och och ha gjort köpet innan 00:00.

Som sagt, finns det någon annan här på forumet som har varit med om något liknande?
Jag är fullt medveten om att hotels.com kör med GMT time och väntade därför till efter 01:00 för att vara på den säkra sidan även om detta inte bör spela någon roll eftersom jag tydligt använt mitt kort 2021-02-12 och inte 2021-02-11.
Har hänt tidigare. Tipset är att aldrig handla nära 00:00. Vet inte vart hotels.com baseras, men det kan vara så att det fortfarande var den 11.e där och inte GMT + 0.
 
Kanske kan ett alternativ vara att boka igen och avboka den gamla bokningen om rum/pris finns kvar? Fungerar det, så lär det vara smidigare än att klaga tänker jag.

Det skulle vara smidigare helt klart om det inte var för krediten på kortet inte räcker till. Jag har svårt att se att hotels.com hinner göra återbetalningen innan dubbla poängkampanjen är över.
 
Toppen