Senaste nytt

Dubbla poäng i juli med Nordic Choice Mastercard

90/100 var verkligen trevlig även om jag inte kunde nyttja det som jag hade önskat. Hade tänkt gå och äta ett par gånger men sällskapet fick corona-skräck och ville inte.
Tror att just den biten är smart av NC. Hotellrestaurangerna är annars något man nyttjar när man bor och inte orkar gå ut på stan. Med bättre intjäning blir det plötsligt intressant att slinka in på en drink, snacks eller full måltid. 90/100 är ju nästan lika bra som baspoäng för en stay, men mycket enklare att spontant göra om man nu har ett hotell i närheten.

PS. jag väntar i ett sån't däringa privateroom ;)
Visa bifogad bild 112228

Jag med...

Jag köpte presentkort den 31/7 och har fått det som köp i Sverige ("Mastercard poäng i Sverige") och därmed bara (kronor x 0,2) i poäng. :(

Jo, det har vi nog allihopa fått. Det är då man får höra av sig till Kundtjänst. Som jag förstår det är det någon underleverantör som ”gör” själva presentkortssystemet åt dem. Därför klassas säkert själva transaktionen inte på rätt sätt hos SEB Kort. Ett kort vänligt meddelande till Kundtjänst löser det.

Jag har inte fått svar ännu (mailade platinum mailen). Lite lustigt att vissa tidigare fått det räknat som NC spend om detta nu är deras inställning.

En möjlighet om de vidhåller att detta inte är spend på NC är att nyttja 14-dagars ångerrätt, "no questions asked" som de själva skriver.

Skulle bara rapportera tillbaka hur det gick för mig.
Jag fick aldrig något svar från kundtjänst, men ser nu att man varit inne och manuellt rättat i poänglistan. Dock men den lustigheten att jag fått totalt (kronor x 0,8) ...

Först är köpet omkategoriserat till Spend på NC med summan x 0,3, och sedan har den normala "Mastercard trippel bonuspoäng" kommit till men där har felräkning gjorts så den är summa x 0,5

Inget att tjafsa om, jag låter det vara som det är.

Det var förresten ett klokt beslut att inte tjafsa... Upptäckte att de låtit en av de gamla poäng-transaktionerna ligga kvar, så det blev verkligen x0,9 när jag hittat alla poster som hörde till köpet av presentkort!

Skulle bara rapportera tillbaka hur det gick för mig.
Jag fick aldrig något svar från kundtjänst, men ser nu att man varit inne och manuellt rättat i poänglistan. Dock men den lustigheten att jag fått totalt (kronor x 0,8) ...

Först är köpet omkategoriserat till Spend på NC med summan x 0,3, och sedan har den normala "Mastercard trippel bonuspoäng" kommit till men där har felräkning gjorts så den är summa x 0,5

Inget att tjafsa om, jag låter det vara som det är.

Ingen framgång vid mailande med kundtjänst men däremot chatten. För mig korrigerade de/lade till återstående, missade poäng.

Toppen