Senaste nytt

Dubbla poäng i juli med Nordic Choice Mastercard

intuition

Medlem
Jag köpte presentkort den 31/7 och har fått det som köp i Sverige ("Mastercard poäng i Sverige") och därmed bara (kronor x 0,2) i poäng. :(
 

Berglund

Medlem
Jag köpte presentkort den 31/7 och har fått det som köp i Sverige ("Mastercard poäng i Sverige") och därmed bara (kronor x 0,2) i poäng. :(
Jo, det har vi nog allihopa fått. Det är då man får höra av sig till Kundtjänst. Som jag förstår det är det någon underleverantör som ”gör” själva presentkortssystemet åt dem. Därför klassas säkert själva transaktionen inte på rätt sätt hos SEB Kort. Ett kort vänligt meddelande till Kundtjänst löser det.
 

intuition

Medlem
...
Speciellt nöjd med tretton raka ;) @Berglund
...

Det är helt sjukt och ytterst imponerande, bravo!

Någon hemlighet ni kan släppa in oss andra i, eller? Eller det kanske bara handlar om stryktipset ;)


För mig blev juli bra men långt ifrån förra årets galenskap. Preliminära siffror eftersom mina presentkort inte har gett rätt poäng, men på det hela taget når jag bara hälften av förra årets juli.
Drygt 40k intjänat totalt, och det lägre resultatet i år beror dels på färre nätter, dels på lägre spend. I stort sett ingen spend utomlands i år, bara där rök 10k poäng.

(Å andra sidan hade jag en fenomenal juni i år, där jag gick bananas på den rabatterade växlingskursen från Coop)
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
@intuition Inte på öppet forum. Det kör vi i vårt egna «privateroom» ;)

Du jobbade också bra i år ser jag, kul. Kändes lugnt i år då PLAT redan är klart, men blev ändå bra med denna roliga återkommande kampanj!

Jag hoppas att 90p/100kr återkommer. Den nyheten var också väldigt trevlig.
 

intuition

Medlem
90/100 var verkligen trevlig även om jag inte kunde nyttja det som jag hade önskat. Hade tänkt gå och äta ett par gånger men sällskapet fick corona-skräck och ville inte.
Tror att just den biten är smart av NC. Hotellrestaurangerna är annars något man nyttjar när man bor och inte orkar gå ut på stan. Med bättre intjäning blir det plötsligt intressant att slinka in på en drink, snacks eller full måltid. 90/100 är ju nästan lika bra som baspoäng för en stay, men mycket enklare att spontant göra om man nu har ett hotell i närheten.





PS. jag väntar i ett sån't däringa privateroom ;)
Skärmavbild 2020-08-04 kl. 13.48.48.png
 

Protein48

Medlem
Jag köpte presentkort den 31/7 och har fått det som köp i Sverige ("Mastercard poäng i Sverige") och därmed bara (kronor x 0,2) i poäng. :(

Jo, det har vi nog allihopa fått. Det är då man får höra av sig till Kundtjänst. Som jag förstår det är det någon underleverantör som ”gör” själva presentkortssystemet åt dem. Därför klassas säkert själva transaktionen inte på rätt sätt hos SEB Kort. Ett kort vänligt meddelande till Kundtjänst löser det.

Köpte också presentkort den 31/7 och fick 10p/kr. Hörde av mig till kundtjänst som menade på att det inte räknas som en del av 30p/kr, vilket bara betalning på hotell gör.

Ska göra ett nytt försök med chatten.
 

intuition

Medlem
Jag har inte fått svar ännu (mailade platinum mailen). Lite lustigt att vissa tidigare fått det räknat som NC spend om detta nu är deras inställning.

En möjlighet om de vidhåller att detta inte är spend på NC är att nyttja 14-dagars ångerrätt, "no questions asked" som de själva skriver.
 
Toppen