Senaste nytt

Dubbla poäng för ditt Mastercard 26-28 maj 2023. Anmäl dig senast 17/5

Beställde en ny bil i Oktober.. lyckades träffa dubbla poäng-helgen. Toppade upp med 300k och när jag skulle hämta bilen så kom den med fel interiör...

La även beställning på laddbox så lite fick man köpt.. blir kanske retur på den
 

Doctor-X

Medlem
Riktigt tröttsamt beställde ny dator (45k) från Dustin i fredags, nu har transaktionen hamnat på 29/5. SEB kort har varit hjälpsamma tidigare med att lägga till poäng på inköp som tidigare registrerats efter kampanjhelgen, men aldrig på dessa summor. Håller tummarna att de fixar detta annars blir det en retur och köpa på nytt via AmEx eller NCC/Strawberry MC. Känns som att onlineköp verkligen är n hit n’ miss dessa kampanjhelger.
 

Erik M

Medlem
Riktigt tröttsamt beställde ny dator (45k) från Dustin i fredags, nu har transaktionen hamnat på 29/5. SEB kort har varit hjälpsamma tidigare med att lägga till poäng på inköp som tidigare registrerats efter kampanjhelgen, men aldrig på dessa summor. Håller tummarna att de fixar detta annars blir det en retur och köpa på nytt via AmEx eller NCC/Strawberry MC. Känns som att onlineköp verkligen är n hit n’ miss dessa kampanjhelger.
Verkligen tröttsamt! Fan, de borde sätta det fredag-måndag. Jag förstår om det är en del av kalkylen att köpen ska öka litegrann före och efter kampanjhelgen. Men det är pissjävla irriterande när det är svårt att pricka in.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Doctor-X

Medlem
Riktigt tröttsamt beställde ny dator (45k) från Dustin i fredags, nu har transaktionen hamnat på 29/5. SEB kort har varit hjälpsamma tidigare med att lägga till poäng på inköp som tidigare registrerats efter kampanjhelgen, men aldrig på dessa summor. Håller tummarna att de fixar detta annars blir det en retur och köpa på nytt via AmEx eller NCC/Strawberry MC. Känns som att onlineköp verkligen är n hit n’ miss dessa kampanjhelger.

Efter ett kort samtal (men lång väntetid) har SEB kort krediterat extrapoängen som saknades. Snyggt!

Verkligen tröttsamt! Fan, de borde sätta det fredag-måndag. Jag förstår om det är en del av kalkylen att köpen ska öka litegrann före och efter kampanjhelgen. Men det är pissjävla irriterande när det är svårt att pricka in.
Tror merparten som deltar i kampanjen inte ens tittar eller reflekterar över att detta kan hända och landar transaktionen så skiter man i det. Så de fåtal samtal kundtjänst får är nog billigare än en extra dag, men absolut hade gärna sett fre-mån. Att lägga till en extra dag skulle inte heller trigga utökat utrymme för kontantuttag eftersom det är 24/96h gräns - att öka utanför de tidsgränserna skulle nog kunna trigga något.
 

djmanosv

Medlem
Hej, kort fråga, extra poängen syns inte under helgens transaktioner.. någon annan som upplever samma ?
 

ARN01

Medlem
Hej, kort fråga, extra poängen syns inte under helgens transaktioner.. någon annan som upplever samma ?
Det är segare än vanligt tycker jag men det kommer ivf in dubbla så länge köpet är registerat under perioden. Många köp (tom från i fredags) blev bokförda 29 med poäng synliga idag. Har en stor på 25000 från i fredags som står som bokförd 30e så hoppas/räknar med att den syns imorrn.
 

Hubert

Medlem
Jag tycker att kampanjen fungerat bättre än tidigare denna gång. Jag har ett antal köp som stod som reserverade men sedan bokfördes 29/5 eller 30/5. Samtliga hamnade rätt utifrån när köpet skedde på poängsidan i appen och genererade kampanjpoäng automatiskt utan kontakt med kundtjänst. :)
 

Ricci

Medlem
Jag brukar inte utnyttja dessa kampanjer helt, då osäkerheten när de bokförs.
Jag gjorde en test denna helg 26-28/5 och köpte för runt 30k på 3st olika inköps platser (både onsite och online dvs SAS).
Alla 3 transaktioner har nu fått bokförings datum den 29/5 dvs efter kampanjen.
Rätt meningslöst att ha dessa kampanjer när man skall spela "lotto" vilken dag det bokförs hos Mastercard.
 
Toppen