Senaste nytt

Dubbla poäng för ditt Mastercard 26-28 maj 2023. Anmäl dig senast 17/5

imartin

Medlem
Jag har fått kvarskatt på 25000kr någon som vet om man får betala in detta via Billhop med sas mc premium
Du “får” men kör 2x 9900kr (en på fredag och en tidigast 24 timmar senare) och resterande 5200 kr via bankinbetalning eftersom SAS MC har en gräns för denna typ av betalning (se info högre upp i tråden). Och så håller Billhop på att stänga sin tjänst för privatpersoner så du kanske kommer behöva använda Betalo.
 

Gumster

Medlem
Hej,
två frågor som kanske redan besvarats.
1. Kan man kombinera Betalo/Billhop med Go back in time på Curve? Alltså, lägga upp en betalning på ett kort nu via Betalo/Billhop som man sen flyttar med GBIT till SAS EuroBonus MC helgen 26-28?
2. Om man kör GBIT, måste man inte då först ha täckning på ett kort som inte är SAS EuroBonus MC för att sedan när man flyttar betalningen ha samma belopp tillgängligt på SAS EuroBonus MC? Tar ju ett tag innan pengarna är tillbaka på det första kortet?
 

Emil123

Medlem
Kan svara för 2). Ja du måste ha täckning, vanligaste är väl att köra debit-kort från din bank ex, jag gör det i alla fall. Brukar gå rätt fort att få tillbaka det till ursprungskontot, 1-2 bankdagar (SEB).
 
Hej,
två frågor som kanske redan besvarats.
1. Kan man kombinera Betalo/Billhop med Go back in time på Curve? Alltså, lägga upp en betalning på ett kort nu via Betalo/Billhop som man sen flyttar med GBIT till SAS EuroBonus MC helgen 26-28?
2. Om man kör GBIT, måste man inte då först ha täckning på ett kort som inte är SAS EuroBonus MC för att sedan när man flyttar betalningen ha samma belopp tillgängligt på SAS EuroBonus MC? Tar ju ett tag innan pengarna är tillbaka på det första kortet?
På fråga 1 så är svaret också ja. Du lägger betalningen mot ditt fysiska Curvekort hos Billhop/Betalo
 

Glenn E

Medlem
Kan man betala in 25000 kronor extra på SAS Mastercard Premium om man vill köpa något som kostar mer än sin kreditgräns.
Jag kan inte höja min kreditgräns just nu för jag har inte jobbat i Sverige på sistone.
 

larced

Medlem
Drygt att SAS slutat skicka mail till mig, inte fått några mail alls senaste månaden av någon anledning och har inte ändrat några inställningar.
Samma här. Har inte fått mail om detta, och inga andra SAS mail heller på ett tag. Har du fått mailet sedan i torsdags?
 

Rebel

Medlem
Kan man betala in 25000 kronor extra på SAS Mastercard Premium om man vill köpa något som kostar mer än sin kreditgräns.
Jag kan inte höja min kreditgräns just nu för jag har inte jobbat i Sverige på sistone.
Jo det går. Jag har gjort det några gånger. Men det får nog inte vara alltför mycket över kreditgränsen. Och bör nog inte ligga för länge hos SEB. Och sen brukar det ligga en max omsättning/30 dagar på korten så även om man betalar in kan man slå i taket. Det brukar hända med koten när det är mässor och man ska boka hotel och annat för alla.
 

palmen

Moderator
Samma här. Har inte fått mail om detta, och inga andra SAS mail heller på ett tag. Har du fått mailet sedan i torsdags?
Nope inget mail alls, testade byta mailadress så får se om det gör någon skillnad.
La ett ärende i mastercard appen så kunde de lägga till mig manuellt i alla fall.
 
Toppen