Senaste nytt

Dubbla poäng för ditt Mastercard 26-28 maj 2023. Anmäl dig senast 17/5

Brandten

Medlem
Kom nyss på mailen... håll koll! :)

POÄNGFEST I SOMMAR​

Sommaren är på väg! Det firar vi med två kampanjer, som sätter extra fart på ditt poängsaldo.*

Du kan se fram emot dubbla poäng från 26 till 28 maj 2023 på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium. Du får upp till 50 Extrapoäng per 100 kronor, normalt upp till 25.**

Poängfesten fortsätter sedan under hela juli. Då får du 50% fler poäng (30 Extrapoäng/100 kr), när du betalar med kortet i lokal valuta på utlandsresan. Så får du fler poäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.

Registrera dig för båda kampanjerna med ett klick, senast 17 maj. Du får en bekräftelse via e-post inom några timmar.

Kreditkortet ges ut av SEB Kort Bank AB
 

Tomas E

Medlem
Att lägga till "FAQen", eftersom det nuvarande systemet för intjäning av statuspoäng är nytt.

Fråga: Hur många statuspoäng får jag under kampanjen?
Svar: 0,25 statuspoäng per intjänad extrapoäng från 1 maj 2023. (1 feb-30 apr 2023 gällde tillfälligt 0,5 statuspoäng per intjänad extrapoäng via en kampanj.) Dubblad intjäning av extrapoäng innebär alltså dubblad intjäning av statuspoäng. 1000 kr spenderat i SEK under kampanjhelgen ger alltså 300 extrapoäng + 75 statuspoäng, 1000 kr spenderat i utländsk valuta 400 extrapoäng + 100 statuspoäng och 1000 kr spenderat hos SAS 500 extrapoäng + 125 statuspoäng. Under juli ger 1000 kr spenderat i utländsk valuta 300 extrapoäng + 75 statuspoäng. Statuspoängen kommer in på kontot i början av månaden efter, i en separat transaktion veckan efter extrapoängen.
 
Last edited:

JNH

Medlem
Att lägga till "FAQen", eftersom det nuvarande systemet för intjäning av statuspoäng är nytt.

Fråga: Hur många statuspoäng får jag under kampanjen?
Svar: 0,25 statuspoäng per intjänad extrapoäng från 1 maj 2023. (1 feb-30 apr 2023 gällde tillfälligt 0,5 statuspoäng per intjänad extrapoäng via en kampanj.) Dubblad intjäning av extrapoäng innebär alltså dubblad intjäning av extrapoäng. 1000 kr spenderat i SEK under kampanjhelgen ger alltså 300 extrapoäng + 75 statuspoäng, 1000 kr spenderat i utländsk valuta 400 extrapoäng + 100 statuspoäng och 1000 kr spenderat hos SAS 500 extrapoäng + 125 statuspoäng. Under juli ger 1000 kr spenderat i utländsk valuta 300 extrapoäng + 75 statuspoäng. Statuspoängen kommer in på kontot i början av månaden efter, i en separat transaktion veckan efter extrapoängen.
Ja, eller baspoäng?
 

Tomas E

Medlem
Ja, eller baspoäng?
Tack, nu rättat, det skulle förstås stå "Dubblad intjäning av extrapoäng innebär alltså dubblad intjäning av statuspoäng"!
Det går inte att tjäna in baspoäng på EBMCP, enbart extrapoäng och statuspoäng. (Å andra sidan går det inte att skilja på 1 extrapoäng + 1 statuspoäng och 1 baspoäng.)
 

Erik M

Medlem
Att lägga till "FAQen", eftersom det nuvarande systemet för intjäning av statuspoäng är nytt.

Fråga: Hur många statuspoäng får jag under kampanjen?
Svar: 0,25 statuspoäng per intjänad extrapoäng från 1 maj 2023. (1 feb-30 apr 2023 gällde tillfälligt 0,5 statuspoäng per intjänad extrapoäng via en kampanj.) Dubblad intjäning av extrapoäng innebär alltså dubblad intjäning av statuspoäng. 1000 kr spenderat i SEK under kampanjhelgen ger alltså 300 extrapoäng + 75 statuspoäng, 1000 kr spenderat i utländsk valuta 400 extrapoäng + 100 statuspoäng och 1000 kr spenderat hos SAS 500 extrapoäng + 125 statuspoäng. Under juli ger 1000 kr spenderat i utländsk valuta 300 extrapoäng + 75 statuspoäng. Statuspoängen kommer in på kontot i början av månaden efter, i en separat transaktion veckan efter extrapoängen.
Jag kom till tråden för detta
Jag fick perfekt svar
10/10
 

Jannes

Medlem
Okej, så Curve fram nu! Sedan AMEX i juni, och MC i hela juli utomlands. EBD ska väl förnyas iom detta.
 

palmen

Moderator
Drygt att SAS slutat skicka mail till mig, inte fått några mail alls senaste månaden av någon anledning och har inte ändrat några inställningar.
 

ssh9721

Medlem
Fick denna bekräftelse nu på mailen:

1683202256790.png
 
Toppen