Senaste nytt

Dubbla nätter resten av 2024

intuition

Medlem
Strawberry kör dubbla nätter resten av året verkar det som. Det riktade det här meddelandet till mig, platium lifetime, så jag är spänd på vilken nivå de tänker sig att jag ska klättra snabbare mot...

OBS notera boka senast 2024-09-13

intution, klättra upp i medlemsnivåerna snabbare än någonsin!
Nu räknas nämligen varje kvalificerad natt som du bor hos oss som 2 kvalificerande nätter, vid bokningar som genomförs senast 13 september 2024! Boka en härlig hotellvistelse idag och se när din medlemsnivå skjuter i höjden.

Erbjudandet gäller vistelser under perioden 11 september 2024 – 1 januari 2025.
Du bor 1 natt, vi räknar det som 2 – hur bra?!

Jag har också fått mailet som Platinum och som redan återkvalade till platinum i juni (kvalperiod feb-jan). Strawberry fortsätter med kampanjer som gynnar de som inte bott så mycket. Tycker det vore trevligt mer med riktade kampanjer till oss som redan är platinum och som bor mycket - tex x2/3 poäng (gynna sina trognaste kunder). Gissar dock att kundsegmentet man lockar in med att nå högre status via kampanjer som denna genererar en potentiellt bättre återbäring med fler trogna kunder då de enkelt får en högre status och sannolikt fortsätter att välja Strawberry pga statusen de erhållit.

Jag håller med om att det vore mer tilltalande med poäng-multipel särskilt eftersom jag kvalificerat mig till Platinum via poäng.

Nu är jag precis i början av min period (aug-jul) och det är därför svårt att bedöma möjlighet till återkvalificering.

Därför tänkte jag hoppa på kampanjen så jag inte ångrar det till sommaren.

Så, hur gör man? Behöver jag boka av och boka nytt för alla datum inom perioden?

Jag uppfattar den här (och även kampanjen nyligen hos Comfort) som rena sälj-insatser. Det är "boka nu" kampanjer, som för mig indikerar att deras bokningsläge inte är så bra som de hade önskat och att det vill ha saker som driver försäljningen här och nu.

Känner inte att de egentligen bryr sig väldigt mycket om lojalitetsprogrammet eller att det här är drivet av att de vill ha in fler på en viss nivå. Får de lite folk som bokar lite strönätter här och nu är det ju en helt gratis kampanj, ingen kostnad alls för kunder som inte uppnår en ny nivå.

Är det någon som fått dessa extranätter ännu?
Jag bodde två nätter den gångna veckan, men har varken fått några nivånätter eller extranätter! Poängen har jag fått och jag har för mig nätterna brukar komma in samtidigt?

Toppen