Senaste nytt

Driftstörningar mm på Strawberry hemsida

Ano

Medlem
Pratade med kundtjänst om att avbokningar inte fungerar och agenten sa då att just bonusnätter f.n. inte går att boka av från hemsida eller app.
(Vilket jag med säkerhet vet att det gått tidigare, så länge man gjorde avbokningen senast dagen innan ankomst)

Får se hur länge "för närvarande" gäller, men eftersom agenten omedelbart förstod och hade svar på frågan verkar det iaf vara ett känt problem
Ja nog är det välkänt problem,.. det har varit situationen under åtminstone två års tid.
Har i all min kontakt med kundtkänst under den tiden frågat efter prognos/tidsuppskattning för när det åter kan vara möjligt via app/hemsida.

I början lät de försiktigt positiva med att det troligtvis skulle vara åtgärdat inom någon månad, till att det senaste året ge intrycket att de knappt själva tror att det kommer bli åtgärdat :rolleyes:
Men de svaren återspeglar nog mest att de själva är less över att inte bli delgiven uppdaterad information om situationen.
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Ja nog är det välkänt problem,.. det har varit situationen under åtminstone två års tid.
Har i all min kontakt med kundtkänst under den tiden frågat efter prognos/tidsuppskattning för när det åter kan vara möjligt via app/hemsida.

I början lät de försiktigt positiva med att det troligtvis skulle vara åtgärdat inom någon månad, till att det senaste året ge intrycket att de knappt själva tror att det kommer bli åtgärdat :rolleyes:
Men de svaren återspeglar nog mest att de själva är less över att inte bli delgiven uppdaterad information om situationen.
Jag bokade av en awardbokning senast i maj (via hemsidan).
Däremot fortsatte Strawberry skicka välkomst-mail samt in- och utcheckningsnotiser för de avbokade vistelserna (både award och betalda). Ringde in första ggn för att kolla att den verkligen bokats av. Så allt står inte rätt till.
 

011430121

Medlem
Jag avbokad betalningsnatt förra veckan på hemsidan, försökte i appen men hänvisades till hemsidan.
Dagen efter avbokade natten fick jag ett mail där de tackade för vistelsen!
 

Ano

Medlem
Jag bokade av en awardbokning senast i maj (via hemsidan).
Däremot fortsatte Strawberry skicka välkomst-mail samt in- och utcheckningsnotiser för de avbokade vistelserna (både award och betalda). Ringde in första ggn för att kolla att den verkligen bokats av. Så allt står inte rätt till.
Ja, boka bonusnätter går utmärkt.
Men att sedan avboka dem själv via appen eller hemsidan har inte varit möjligt de senaste två åren.
Man måste ringa in till kundtjänst för att göra det.
Om det dessutom är en helgdag får man kontakta det berörda hotellet och be dem avboka samt göra en notis i bokningen så att man kan kontakta kundtjänst för återbetalning av poängen nästkommande vardag.
(För det sker inte per automatik. Och inget det enskilda hotellet kan genomföra).

Riktigt användarvänligt.
 

Mr Basic

Medlem
Men att sedan avboka dem själv via appen eller hemsidan har inte varit möjligt de senaste två åren.
Man måste ringa in till kundtjänst för att göra det.
Jo, det har det. Kollade gamla mail nu och 9/4-2023 bokade jag av en poängbokning via hemsidan. En (1) natt på Comfort Arlanda á 15K poäng. Kanske bara slump-tur att det fungerade men det fungerade.
återbetalning av poängen.
(För det sker inte per automatik.
Samma avbokning som ovan, poängen (15K) kom tillbaka per automatik.

Hade ingen tfn-kontakt med Strawberry gällande ovanstående avbokning.
 

Ano

Medlem
Samma avbokning som ovan, poängen (15K) kom tillbaka per automatik.

Hade ingen tfn-kontakt med Strawberry gällande ovanstående avbokning.
Det låter bra.
Exemplet att poängen inte går tillbaka per automatik, är om man behöver göra avbokningen på en helgdag, och då behöver göra det direkt via hotellet - eftersom de inte har möjlighet att trigga återbetalning av poängen i sitt system.
 

intuition

Medlem
Jag har också kunnat boka av awards via hemsidan och jag är ganska säker att det var för mindre än 2 år sedan, men har inga mail som kan hjälpa mitt minne
 

Hok

Medlem
Jag har också kunnat boka av awards via hemsidan och jag är ganska säker att det var för mindre än 2 år sedan, men har inga mail som kan hjälpa mitt minne
Jag har avbokat flera awardnätter via hemsidan under de senaste två åren. Senast en natt i juli som jag avbokade i slutet av maj.
Men jag har behövt följa länken i mejlet med bokningsbekräftelsen, för att komma rätt, som jag minns det.
 

intuition

Medlem
Ja, men den länken fungerar inte alls sedan det blev Strawberry (eller strax däromkring). Den re-directar till "Min sida" och därifrån fungerar inte avbokningen.
 
Toppen