Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Skrämmande läsning om det är sant. Nu finns det två sidor av myntet och det blir intressant att höra flightdecks version av det hela. Dock är det någonting som gått riktigt fel här, oavsett vems fel det hela är.

Någon som har läst något om hur passagerarna upplevde det? Måste ju varit någon som sett/hört bråket tycker jag?

Någon som har läst något om hur passagerarna upplevde det? Måste ju varit någon som sett/hört bråket tycker jag?

"Kompis" på FB var med på planet and I quote "det kändes inte super i magen när dem packade ihop och stack pga att de inte ville flyga med i planet. Vissa passagerare fick ansvar för att ta hand om nödutgångarna pga personaltappet....Piloterna var lugna och körde m bra lugbande info och det gick bra."

Intressant historia. Var med om liknande väder i USA förra året när jag skulle flyga hem från Philadephia på kvällen och flighter började ställas in redan på morgonen. När jag väl kom till flygplatsen var alla flighter inställda förutom min till Paris och en till Madrid.

Ordinarie pilot kom inte fram till flygplatsen i tid pga all snö så en reserv kallades in. Jag var väldigt nervös för flighten men all personal skötte sig precis som vanligt och vi drog iväg helt utan problem så gissade att det inte var så farligt som alla inställda flighter gjorde gällande...

Svårt att tycka någonting innan alla fakta presenterats. Men spontant känns det obehagligt om de sparkar personal som har betänkligheter kring säkerheten. Det kommer inte vara många som vågar säga sin mening om det skall vara på det viset.

Även om jag tycker historien är helt galen så undrar jag lite varför det är så galet? Så funkar det ju på varenda inrikes och Europaflygning? Är det så stor skillnad på en 787?

Frågan är om de fick den vanliga extra genomgången som man får vid nödutgång? Eller fick de en crashcourse (ha ha) i att vara CC vid en incident?

Även om jag tycker historien är helt galen så undrar jag lite varför det är så galet? Så funkar det ju på varenda inrikes och Europaflygning? Är det så stor skillnad på en 787?

Näe, även inom Europa så sitter det en besättningsmedlem vid varje dörr (eller en som delar på höger/vänster sida). Nödutgångar som inte har rutschbana är däremot obemannade.

Toppen