Homer
Medlem
Brakförlust för Norwegian | Världen | SvD[29]
Mitt i artikeln om DY:s brakförslust dyker den här annonsen up.
Mitt i artikeln om DY:s brakförslust dyker den här annonsen up.
Lite förvånande att det är relativt tyst om DY resultat i pressen. Hade nog inte varit fallet om det var SAS...
Intressant analys av det senaste resultatet finns på CAPA:Lite förvånande att det är relativt tyst om DY resultat i pressen. Hade nog inte varit fallet om det var SAS...
Norwegian verkar ha hoppat över kursen i Crew Resource Management (CRM)."Snöovädret i New York gjorde kabinpersonalen ombord på Norwegians oroliga.
Men flyget DY 7006 mot Arlanda lyfte ändå – trots att bråk utbrustit mellan kaptenen och besättningen ombord.
När planet väl lyfte gjorde man det med personal kvar på marken, rapporterar Dagbladet."
Besttning lmnades kvar efter pilot-brk | Nyheter | Expressen
Jag har gått en CRM-kurs, en av de bästa kurserna jag gått. Nyttigt för de flesta som arbetar i team.Norwegian verkar ha hoppat över kursen i Crew Resource Management (CRM).
Crew resource management - Wikipedia, the free encyclopedia
"Specifically, CRM aims to foster a climate or culture where the freedom to respectfully question authority is encouraged. It recognizes that a discrepancy between what is happening and what should be happening is often the first indicator that an error is occurring."