Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Norwegian backar – kan betala fler | Resa | Aftonbladet

"Norwegian backar och betalar en familjs krav på 2 400 euro. Därmed blir det ingen domstolsprövning."

"Men flygbolaget medger inte något fel i sig. Norwegian hävdar fortfarande att det tekniska fel som medförde förseningen på 16 timmar inte är inom företagets kontroll. Därmed skulle flygbolaget inte behöva betala passagerarna ersättning."

Norwegian är för snälla, betala fast man inte gjort något fel :D Men bara för att man varit med på samma flyg betyder inte det att dom är lika snäll mot alla (fast dom givetvis inte gjort något fel) "Vi kommer att titta på det här, det är möjligt att de får samma belopp"
 
Hej BC-vänner!
Min vän behöver hjälp. De skulle flyga den 17 september till New York från Stockholm. DY7005 kl 17:35, blev försenad till 12:40 dagen efter. De fick nya besked var 4:e timme, d v s de kunde åkt hem för att sova men fick nu sitta på flygplatsen hela natten.
Nu har de skickat in ersättningskrav enligt EU261/2004 och blivit nekade. Som "kompenstation" har de blivit erbjudna 125euro per person.

Nu har jag dålig koll på exakt vad man kan vänta sig för reservdelar(?)/service på APU men de borde väl vara ansvariga för underhåll av planet? Tycker att detta låter precis som alla andra fall som diskuterats här.

Norwegian skrev:
Thank you for contacting Norwegian on the 23rd of September 2014.

We sincerely apologise for the inconvenience caused by the delay to your flight, DY7005 from Stockholm to New York on the 17th of September 2014. Regrettably, this flight was delayed by 18 hours and 25 minutes due to an unforeseen technical problem with the APU.

We understand that punctuality is vital for our passengers, and Norwegian strives to ensure that all flights operate according to schedule. Regrettably, due to the nature of air travel, delays and cancellations are unavoidable and do occur from time to time.

Norwegian follows all maintenance programs imposed by the CAA, and the aircraft manufacturer, as well as internal maintenance procedures. We therefore consider that all reasonable measures were taken to avoid such technical difficulties.

In accordance with the legislations which we are bound by, we are not obliged to provide compensation a not including that outlined in EC Regulation 261/2004 Article 9 if the disruption was caused by reasons deemed to be outside of our control. Circumstances that are beyond the control of the operating air carrier are events that are not caused by an act or omission of the air carrier. In light of this information, unfortunately we are unable to honour your request for EU compensation.

In saying that, we would like to offer our passengers a form of compensation, as a gesture of goodwill, and we will therefore offer you a compensation of 125 euro per passenger in total 250 EUR. Please provide your bank account details IBAN, BIC/Swift code, name of bank, account name and account holder’s postal address (For US accounts we require account number, ABA number, SWIFT, name of bank, account name and account holder’s postal address).

We respect that our response may not offer the outcome you were seeking, however we must adhere to certain guidelines to ensure we are providing a fair and equitable service.

For the avoidance of doubt, we refer to the relevant verdicts found in the European Court of Justice which apply to your particular case.

European Court of Justice – C-402/07 (Sturgeon):
The EC Regulation 261/2004 does not expressly provide compensation for cases where the flight has been delayed as it does in the case of cancellations. According to the decision of the European Court of Justice in case C-402/07 (Sturgeon), the passengers affected by a delay should be compensated under the terms laid down in Article 7 of regulation 261/2004, when they reach the final destination three hours or more after the original scheduled arrival time. The airlines are exempt from further compensation if the reason for the delay is extraordinary circumstances outside the airline's control.

European Court of Justice – C-549/07 (Wallentin-Hermann):
Judgement C-549/07 (Wallentin-Hermann) is trying to define what can be classified as extraordinary circumstances. According to the judgement, technical problems that are found during the scheduled maintenance of an aircraft cannot be defined as extraordinary circumstances, unless the technical problem stems from events which, by their nature or origin, are not inherent in the normal exercise of the carrier’s activity and are beyond the operating carrier’s actual control. Circumstances that are not inherent in the operation of air services are events that do not routinely occur during the operation of the aircraft.

We apologise for any disappointment our response may cause and hope that we may have the pleasure in welcoming you onboard a Norwegian flight when you next choose to travel.

Kind regards,

Customer Relations
Norwegian Air Shuttle ASA
[/QUOTE]
 
Vad kostar det att anlita någon av de här firmorna?

TRS "Flygadvokaten" tar väl 30% om dom vinner, kostar ingenting vid förlust om jag inte missminner mig.

Edit:
TRS Travelright Services | Vi hjälper flygpassagerare att få ersättning vid flygförsening
"Hur mycket kostar det och när får jag betalt?
Om vi inte lyckas driva in din ersättning är våra tjänster gratis, vi står för alla juridiska och relaterade avgifter i processen. Så enkelt är det! Vår avgift är 30% inklusive moms. Så fort vi får betalt från flygbolaget betalar vi dig, efter avdrag för vår ersättning."

Fast jag hade nog själv skickat in ett krav till ARN och se vad dom säger. Är inget större jobb.
 
Vad kostar det att anlita någon av de här firmorna?
Några tar provision på skadeståndet, så man förlorar inget, endast minskar ev vinst. De tar därför endast sig an fall de är rätt säkra på att vinna. Vad kan det vara?
Edit: 30% enl ovan.
Se även Råd&Rön - Advokathjälp när flyget är försenat
"Men det finns ännu en möjlighet – att ta hjälp av ett företag vars jurister är experter på flygförseningar. Under det senaste året har flera sådana företag poppat upp, bland andra: TRS Travelright Services, Flygforsening. se, Flightright och Dealaid."
 
Last edited:
Idag är DY7006 JFK-ARN försenad. Skulle landat 10:45 men beräknad till 17:20
Jag trodde att deras förseningar var historia men tänk vad fel man kan ha...
 
De har haft en del strul på sista tiden, inget enormt alarmerande men några timmar här och där. Gårdagens plan från Arlanda var först 3 sedan 6 timmar sent vilket så klart är omöjligt att köra ikapp.

Överlag verkar det dock vara ganska bra just nu (jämfört med tidigare i alla fall)
 
Toppen