Såg en sådan där också för några dagar sedan, när den landade precis när jag skulle iväg. Men - Aer Lingus flyger så vitt jag vet åt Novair till Mexiko och karibien, så jag tror sannolikheten är större att det är den vi såg.Såg en A330 från Aer Lingus på Arlanda häromdagen (parkerad bortom T2). Antog att den flyger för DY. Men det är helt klart så att programmet har stabiliserats och det är inte så store förseningar så vitt jag kan se.
Precis som SAS, LH och alla andra flygbolag så är nog merparten av resenärerna okunniga om vad de har rätt till vid förseningar. Så antagligen slipper de en hel del anspråk.Under 2013-2014 blev ju troligen 10 000-tals passagerare försenade minst 12h fpga Norwegians tekniska problem med 787.
Norwegian skylller nästan alltid på Boeing.
En stor del av dessa passagerare har troligen rätt till kompensation enligt EU regler men knappt någon har fått det.
Har Norwegian sådan extrem tur att 99% av deras 787 passagerare är omedvetna och bolaget därmed slipper betala ut 100-tals miljoner i kompensation?