Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Och med tanke på att @gdaily's inlägg är det första här på nästan en månad - har de fått ordning på maskinerna eller har vi bara tröttnat på att skriva om dem?

Ordning och ordning, det verkar iallafall som att de fått lite mer regelbundenhet nu, faktiskt. Kollegan flög med dom till Ft Lauderdale och kom hem igår. Givetvis gick allt på tid (till min förtrytelse eftersom jag hade varnat honom :p )

Såg en A330 från Aer Lingus på Arlanda häromdagen (parkerad bortom T2). Antog att den flyger för DY. Men det är helt klart så att programmet har stabiliserats och det är inte så store förseningar så vitt jag kan se.

Såg en A330 från Aer Lingus på Arlanda häromdagen (parkerad bortom T2). Antog att den flyger för DY. Men det är helt klart så att programmet har stabiliserats och det är inte så store förseningar så vitt jag kan se.
Såg en sådan där också för några dagar sedan, när den landade precis när jag skulle iväg. Men - Aer Lingus flyger så vitt jag vet åt Novair till Mexiko och karibien, så jag tror sannolikheten är större att det är den vi såg.

Aha, det förklarar saken. Jag kunde nämligen inte se någon information på norwegians hemsida om att de nyttjar Aer Lingus så jag var lite förvånad.

Under 2013-2014 blev ju troligen 10 000-tals passagerare försenade minst 12h fpga Norwegians tekniska problem med 787.
Norwegian skylller nästan alltid på Boeing.
En stor del av dessa passagerare har troligen rätt till kompensation enligt EU regler men knappt någon har fått det.
Har Norwegian sådan extrem tur att 99% av deras 787 passagerare är omedvetna och bolaget därmed slipper betala ut 100-tals miljoner i kompensation?

Under 2013-2014 blev ju troligen 10 000-tals passagerare försenade minst 12h fpga Norwegians tekniska problem med 787.
Norwegian skylller nästan alltid på Boeing.
En stor del av dessa passagerare har troligen rätt till kompensation enligt EU regler men knappt någon har fått det.
Har Norwegian sådan extrem tur att 99% av deras 787 passagerare är omedvetna och bolaget därmed slipper betala ut 100-tals miljoner i kompensation?
Precis som SAS, LH och alla andra flygbolag så är nog merparten av resenärerna okunniga om vad de har rätt till vid förseningar. Så antagligen slipper de en hel del anspråk.

Dock ökar nog sannolikheten att resenärer söker ersättning efter Norwegians stora problem eftersom det också fått nyhetsvärde i dagstidningarna.

En liten undran. Norweigian har ju haft en hel del problem med USA pga attt ett(?) av deras flyg är registrerat på Irland (EI-LNA). Hur är det med alitalia, är inte alla deras flyg EI reggade?

Problemet är väl inte att de är registrerade just på Irland. Problemet är att man avser att använda personal från Thailand via ett bemanningsföretag i Singapore. Det gillar man inte från amerikanskt håll och därför håller de på godkännandet att flyga till USA för det "irländska" bolaget.

Toppen