Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

hörde från en vän som var bokad på samma flight att det är ytterligare sent nu. de fick pengarna tillbaka och flyger nu SAS och United istället, i princip samma pris så de hade väl tur att det är lågsäsong över Atlanten just nu.

Hur löste de det? när jag kollar SAS kostar en biljett 11.000 kronor till ARN-Miami.

Hur löste de det? när jag kollar SAS kostar en biljett 11.000 kronor till ARN-Miami.
Nu är det ju morgondagens avgång där du får ARN-MIA tor för 7.000 SEK. image.jpg

Vill du ha pengarna tillbaka och åka SAS/United så går Norwegian med på det (för de måste de göra om förseningen antas bli längre än fem timmar). Du borde fortfarande ha rätt till EU-ersättningen €600 om du accepterar återbetalning, men det är jag inte helt säker på. Norwegian lär i ALLA fall vägra ersättning oavsett.

Dags igen... DY7005 den 21 nov är försenad "due to technical reasons on previous flight". Ny prel avgångstid 22 nov kl 01:25. Som rubriken säger - eländet tar aldrig slut.

SAS har för övrigt haft ett antal inställda långdistansflyg den senaste veckan ARN-ORD resp CPH-NRT-CPH, men som vi sagt tidigare SAS ställer in flyget och bokar om. DY gör något annat...

Dags igen... DY7005 den 21 nov är försenad "due to technical reasons on previous flight". Ny prel avgångstid 22 nov kl 01:25. Som rubriken säger - eländet tar aldrig slut.

Det är ju en följdförsening av dagens avgång till FLL, som nu ska gå kl 03.00 i morgon bitti. Det har hänt ofta att den blir ännu mer försenad, det verkar som norwegian medvetet sätter en avgångstid mitt i natten kanske för att slippa betala hotell?.
Den maskinen kommer ju gå tillbaka i morgon och ska slingas vidare till New York, med det schemat dom kör tar det alltid några dagar att köra in tiden så fort de får en försening.

Norwegian VILL nog få upp kärran så fort som möjligt, men de har vid några tillfällen sedan tvingats skjuta på starten ytterligare för att man inte fått landningstillstånd på avsedd tid. Och då skyller man glatt på myndigheterna i USA...

Det är ju en följdförsening av dagens avgång till FLL, som nu ska gå kl 03.00 i morgon bitti. Det har hänt ofta att den blir ännu mer försenad, det verkar som norwegian medvetet sätter en avgångstid mitt i natten kanske för att slippa betala hotell?.
Den maskinen kommer ju gå tillbaka i morgon och ska slingas vidare till New York, med det schemat dom kör tar det alltid några dagar att köra in tiden så fort de får en försening.

Jo men de som ska åka (min bror bl.a.) är säkert måttligt roade, oavsett vad orsaken är...

Toppen