Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

LPC123 skrev:Ja Norwegian har det lika tufft som Boeing och RR. Vart ska det sluta för 787?Är det bara RR motorerna som har problem?Klicka för att utvidga...
Marknaden har kraftigt gått till GenX för dreamliner-beställningar av anledningen med Trent 1000. Oklart om GenX är felfri, men relativt sett (dvs vilken applikation den har) är den en dröm...
 
FilipJ skrev:Marknaden har kraftigt gått till GenX för dreamliner-beställningar av anledningen med Trent 1000. Oklart om GenX är felfri, men relativt sett (dvs vilken applikation den har) är den en dröm...Klicka för att utvidga...


Är det dessa motorer som SQ har på sina 787-10? Vet att Air New Zealand har RR och blev fast på Fiji för något år sedan pga av extra service på deras 787or.
 
LPC123 skrev:Är det dessa motorer som SQ har på sina 787-10? Vet att Air New Zealand har RR och blev fast på Fiji för något år sedan pga av extra service på deras 787or.Klicka för att utvidga...
RR har släppt ett nytt derivat på Trent 1000 (som de kallar Trent 1000 TEN) som sitter på SQ 787-10. Dessa har omdesignats något för att eliminera de värsta problemen med Trent 1000. Hur som helst verkar de inte helt eliminerat problemen eftersom SQ redan haft 787-10 på backen...

Singapore Airlines Grounds Boeing 787-10 Aircraft Due To Engine Problems - Simple Flying
 
Någon risk att 787 med fel motor får parka de också nu?

Inte roligt för Boeing i så fall med ännu en snyting. Fabrikationsfel som kan ligga Boeing till lags eller ?
 
Norwegian kvitter seg med Dreamliner-fly for første gang – E24

For første gang siden Norwegian mottok sitt første Dreamliner-fly i 2013 er selskapets flåte av flytypen i ferd med å krympe.



Selskapet kvitter seg nemlig nå med to stykker 787–9, som er den store av de to Dreamliner-variantene selskapet har i flåten.



Det skjer gjennom at flyene leveres tilbake til leasingselskapet som eier dem, bekrefter Norwegian til E24.
 
Homer skrev:Norwegian kvitter seg med Dreamliner-fly for første gang – E24For første gang siden Norwegian mottok sitt første Dreamliner-fly i 2013 er selskapets flåte av flytypen i ferd med å krympe.Selskapet kvitter seg nemlig nå med to stykker 787–9, som er den store av de to Dreamliner-variantene selskapet har i flåten.Det skjer gjennom at flyene leveres tilbake til leasingselskapet som eier dem, bekrefter Norwegian til E24.Klicka för att utvidga...
Kan det vara så att leasingföretaget kanske inte har fått ersättning, eller de aktier som de har fått som ersättning är för lågt värderade, vill påpeka att detta är en ren gissning från min sida.
 
Back
Top