Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Ja det går ju hyffsat fort att ta sig igenom, har tagit ca 1 minut för mig de senaste gångerna jag passerat. Det är dock 500 minuter om vi utgår ifrån att det tar lika lång tid för alla och med 10 bås öppna 3 på natten (vilket jag tror är i överkant) så tar det ändå 1 timme att komma igenom när man är lagom pigg om man kommer bland de sista.

1h är väl inte så farligt. Första gången jag var i New York fick vi nog vänta längre än det och inte vet jag. Var mest så fascinerad att jag glömde bort både tid och rum. Men visst landa mitt i natten och det enda man vill är att sova för att vakna upp utvilad och göra stan, kanske inte den bästa start på resan.

I förhållande till många andra nationaliteter har vi det absolut ganska lätt. Och som sagt 500 personer på ganska kort tid tar en stund att processa. Ställer mig tveksam till att det var så många som 10 bås öppna så dags.

Tror inte heller det är så många öppna men har aldrig landat så sent och aldrig varit på JFK. Drog bara till med en siffra jag ansåg som hög för att ändå komma till slutsatsen att det kommer ta bra med tid.
När jag kom till ORD första gången var väl ca 3 bås öppna runt lunchtid för oss icke-amerikaner. Tog nästan 1 timem trots att jag var omkring nummer 50 i kön.

En jobbig dag på avgångarna från Arlanda idag också. Problem med klaffarna på kärran till LAX så de fick vända och gå tillbaka.
De verkar vara på väg sen 18.20 dock. JFK-kärran ser inte heller ut att komma iväg förrän 23.30.

1h är väl inte så farligt. Första gången jag var i New York fick vi nog vänta längre än det och inte vet jag. Var mest så fascinerad att jag glömde bort både tid och rum. Men visst landa mitt i natten och det enda man vill är att sova för att vakna upp utvilad och göra stan, kanske inte den bästa start på resan.

Tycker nog smärtgränsen går vid 1h för passkontroll och kanske 30 minuter för säkerhetskontroll. Har full förståelse för att det ibland tar längre tid, men se då för g*ds skulle till att bemanna diskarna. Det kan driva mig till vansinne när man ser att hälften av båsen (oavsett passkontroll eller säkerhetskontroll) står tomma eller det bara står och hänger personal som inte verkar göra annat än att prata med varandra eller studera något papper som oftast ser ut att inte bestå av mer än 10 ord...

Överhörd diskussion nu på morgonen på väg till Stockholm...
-Hur var det i USA?
-Det var helt magiskt! Åkte första klass direkt från Stockholm med nya dreamlinern och betala 13 tusen.

Lämnar ute annat dravel.

Första klass är väl ändå att ta i va, stolen ser ut att motsvara comfort hos de bättre premium economy alternativ som finns!! Anyway.. DY har verkligen strul med sina flighter, med eller utan otur.....

Första klass är väl ändå att ta i va, stolen ser ut att motsvara comfort hos de bättre premium economy alternativ som finns!! Anyway.. DY har verkligen strul med sina flighter, med eller utan otur.....
Håller med dig helt totalt. Kändes som att det var väldigt mycket man kunde säga om hela deras diskussion, men kände att ord var överflödiga:)

Toppen