Nu tror jag inte för en sekund att gdaily menade att samtliga Rajjanresenärer skulle vara drägg. Jag tror att det som åsyftades var den lilla klick som hörs och syns väldigt mycket när dom reser och som ofta ses frekventera LCC och charter. Dessa har avhandlats vid ett flertal tillfällen här på BC och då har det inte stormat upp, iofs så har fenomenet då avhandlats i något mer politiskt korrekta termer än ordet "drägg".
Jag vill i så fall påstå att resenärer som "hörs och syns väldigt mycket när dom reser" ofta även "hörs och syns" på SK, BA, AF, KL och LH, även i premiumklasser. Det finns otaliga rapporter på den här sidan om frekventa resenärer med guldkort som inte beter sig enligt gängse norm och det oavsett bolag. Här t.ex. en rapport från SK C.
Allt jag ville ha sagt var att jag tror inte att drägg-inlägget var så illa menat som det såg ut. Är du ute efter att hälla bensin på elden får du prova annorstädes, jag har redan sagt det jag vill säga och jag avböjer vänligen men bestämt möjligheten att ge mig in i eventuella hårklyverier om vem som hörs och syns mest.
Det är ofta immigrationsstämpel som avgör och inte när man checkar in. (Jag vet dock inte hur det fungerar i USA)
T ex om du landar till Bangkok på 1 oktober och din flight avgår 31 oktober men kl. 1 på natten så är det inget problem om du passerar immigration under 30 okt.
Jag citerar bara dig, men mitt svar är även till er andra som kände sig trampade på foten: Varför är folk så himla lättkränkta, och varför kan folk inte tolka skriven text. Bara för att jag skriver att RyanAir drar till sig dräggen, så innebär väl inte det att alla RyanAir-resenärer är drägg? Bara för att jag skriver att blödarsjuka enbart är män, så betyder inte det att alla män är blödarsjuka.Ska man verkligen kalla andra människor för "drägg"? Mindre medvetna resenärer kanske räcker? Mina föräldrar åker såväl Ryanair som Norwegian till och från, jag tycker inte att de är drägg.
Jag tror knappast att det blir aktuellt heller eftersom USA kräver att ditt pass är giltigt minst 3 (eller sex?) månader för att du ska släppas in i landet, från det att din avfärd ska ske hem.Jag hoppas ingen på det här forumet ska behöva det , Norwegian eller ej, men det går att begära förlängning av sitt uppehälle i USA vid nödfall. Till nödfall räknas flygförseningar över 24 timmar.
https://help.cbp.gov/app/answers/de...ram-stay-in-the-u.s.-if-there-is-an-emergency
Jag tror knappast att det blir aktuellt heller eftersom USA kräver att ditt pass är giltigt minst 3 (eller sex?) månader för att du ska släppas in i landet, från det att din avfärd ska ske hem.
When traveling on the Visa Waiver Program a general rule is that the passport has to be valid for 6 months after the return from the US. Please note that Swedish passports have a country-specific agreement and are excepted from the six month rule and can be used as long as the passport validity covers the whole stay in the US. On the State Department website you can find the full list of countries with country-specific agreement. (PDF 56.9 KB)
Irriterande, då hade jag inte behövt stressa fram ett pass i våras. Men bra att veta.Nej. USA och Sverige har ett speciellt avtal som upphäver denna regel. Se här: U.S. Embassy, Stockholm och klicka på Visa->Visa Waiver Program / Esta