Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Ett annat problem som kan förekomma är over-stay.

Om man stannar i ett land där det finns vistelsegräns (t ex Thailand: 30 dagar, USA: 90 dagar) kan det bli knepigt/problematiskt om man råkar ut för over-stay pga långa förseningar.
I Thailand är det kanske inte så stort problem men jag kan tänka mig att det finns risk att man inte får komma in nästa gång om man har haft over-stay i USA.

Hur tolkas detta om man har checkat in inom föreskriven tidsperiod ?

Hur tolkas detta om man har checkat in inom föreskriven tidsperiod ?

Det är ofta immigrationsstämpel som avgör och inte när man checkar in. (Jag vet dock inte hur det fungerar i USA)
T ex om du landar till Bangkok på 1 oktober och din flight avgår 31 oktober men kl. 1 på natten så är det inget problem om du passerar immigration under 30 okt.

Man måste dock förstå varför norrmänen älskar Norwegian, och försvarar bolaget in i döden. Det är inte ett land du enkelt kör bil eller tåg i, vill du förflytta dig en längre sträcka i Norge så är det flyg som gäller. Tidigare hade SAS "monopol" och ruskigt höga priser. Norwegian har alltså gjort väldigt mycket nytta för vanliga norrmän i det landet.

Man måste dock förstå varför norrmänen älskar Norwegian, och försvarar bolaget in i döden. Det är inte ett land du enkelt kör bil eller tåg i, vill du förflytta dig en längre sträcka i Norge så är det flyg som gäller. Tidigare hade SAS "monopol" och ruskigt höga priser. Norwegian har alltså gjort väldigt mycket nytta för vanliga norrmän i det landet.
och så länge man flyger bara Norge inrikes troligen drabbas det inte så mycket av Dreamliner.

gdaily jag gillar också det faktum att DY existerar då de pressar priser. Jag betalar de flesta av mina flygresor själv, så för mig är DY ett välkommet tillskott på marknaden. Flyger så lite som möjligt med DY och betalar gärna någon hundring till för ett alliansbolag men DY gör mycket gott för mitt resande.

gdaily jag gillar också det faktum att DY existerar då de pressar priser. Jag betalar de flesta av mina flygresor själv, så för mig är DY ett välkommet tillskott på marknaden. Flyger så lite som möjligt med DY och betalar gärna någon hundring till för ett alliansbolag men DY gör mycket gott för mitt resande.
Samma här, jag skulle aldrig sätta min fot ombord RyanAir, men det är på något sätt bra att de finns, då de dels pressar priserna, dels drar till sig dräggen så man slipper dom ombord de flyg jag flyger med.

Samma här, jag skulle aldrig sätta min fot ombord RyanAir, men det är på något sätt bra att de finns, då de dels pressar priserna, dels drar till sig dräggen så man slipper dom ombord de flyg jag flyger med.

Ska man verkligen kalla andra människor för "drägg"? Mindre medvetna resenärer kanske räcker? Mina föräldrar åker såväl Ryanair som Norwegian till och från, jag tycker inte att de är drägg.

Ska man verkligen kalla andra människor för "drägg"? Mindre medvetna resenärer kanske räcker? Mina föräldrar åker såväl Ryanair som Norwegian till och från, jag tycker inte att de är drägg.

Håller med! Har själv tidigare använt mig av DY inom europa innan kaoset drog igång med dreamlinern och när SAS haft sjuk prissättning på vissa destinationer och till och med sträckt mig till Ryanair för herrans många år sen i studerandet. Men uppfattar mig inte för den sakens skull som drägg.....låt oss tillåta folk flyga ekonomi och LCC utan att betecknas som mindre värda.

Toppen