Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Man blir ju rätt förbannad över Norwegians beteende. Just nu strandade passagerare lite här och där, i Los Angeles (LAX) skall det ta 56 timmar innan dom får lämna. Min kompis Magnus sitter fast där men har turen att fått hamnat på ett bra hotell på Norwegians bekostnad medans andra får ligga nedlåtande på fällsängar i en stor hall. Sjukt och vidrigt är det hur dom beter sig på Norwegian. Min förhoppning är att folk inser att man inte skall flyga med bolag av Norwegiankaraktär. Inte med in någon allians (Star Alliance, One World eller Sky team)gör ju att dom inte heller har möjlighet till att lösa problemen på ett bra sätt. Det handlar bara om att tjäna pengar för huvudägaren "Tjus". En man som dricker bra sprit betald av resenärens sorg. Sjukt och illa, dålig moral som inte hör hemma i ett Nordiskt bolag.

Last edited:
Har läst ikapp den här tråden de senaste dagarna och vad jag förstår bottnar mycket av problem i alldeles för tighta scheman så att löpande service inte hinner fixas. Vilket då blir en akilleshäl för LCC som försöker sig på long haul. Vad jag förstår så stannar det "andra LCC-bolaget" (Ryan) aldrig på outstations över natten, vilket innebär att dom borde ha 5-6-7 timmar på sig att fixa planen vid behov. Ska bli intressant och se var det här slutar, om det knäcker DY's long haul satsning. Men som sagts tidigare, minnet verkar vara kort hos många av deras kunder.

Pinsam kommentar från Norwegian idag i Aftonbladet " Om vi hade 50 flyg på marken så skulle vi inte ha dessa problem" Det märkliga är att folk finner sig det hela, ingen får ersättning men trots allt så fortsätter folk att boka Norwegian för långflygningar..... När ska folk lära sig? Så förbannat billiga är dom inte när man lägger ihop alla extra tillägg.

Pinsam kommentar från Norwegian idag i Aftonbladet " Om vi hade 50 flyg på marken så skulle vi inte ha dessa problem" Det märkliga är att folk finner sig det hela, ingen får ersättning men trots allt så fortsätter folk att boka Norwegian för långflygningar..... När ska folk lära sig? Så förbannat billiga är dom inte när man lägger ihop alla extra tillägg.
Och flata reportrar som inte ställer "rätta" frågorna t.ex Varför bokar ni inte om till andra bolag? Är det rimligt att folk skall bli tvungna att sova i tältsängar? Ersätter ni mellanskillnaden så att passagerare kan ta sig hem med andra bolag? Jaga Kjos med blåslampa så han får stå till svars för kaoset, för även om problem uppstår så är det inte rimligt att gå och vänta i flera dygn. :(

fb.png

Annons högst upp på Facebook. Som Mikael64 säger: med alla tillägg så blir det inte så billigt. Vem flyger exempelvis till FLL utan bagage?

mvh
Ulf

EI-LNF har stått på backen sedan i söndags. Övriga maskiner har varit uppe och flugit med olika grad av försening. Har svårt att tro att det var två plan (i alla fall två Dreamliners) som träffades.

Undra om det är detta planet de parkerat bredvid terminal 2 och man kan se från bland annat alfa/beta bussarna när de passerar terminal 2 och går mot den nya hållplatsen vid polisen/tullen.

Toppen