Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Fast det är inte bara DY som åstadkommer dessa förseningar. Lördagens BA-flight till Phoenix hade idag söndag "gate open" vid 11-tiden. Så den blev också en lång försening. Eftersom BA dock bokar om (efter bästa förmåga) kan man fundera på hur många som verkligen åkte med detta plan. Dagens avgång till Phoenix var i princip i tid.

Eller är alla plan såpass fullbokade att det är omöjligt att hitta tillräckligt med platser för en full 747a? Lär ju kunna skapa en del frustration...

Nej men det är då fan bara DY som dag efter dag åstakommer förseningar, nekar ersättning/hotell/mat och beter sig som svin mot sina passagerare. Okej om inte flygmaskinerna fungerar som utlovat, förseningar händer och kommer alltid inträffa. Om det så beror på väder, underhåll eller vad det nu kan vara. Men att dag efter dag läsa om samma sak, utan att man gör något åt det. Det är skamligt må jag säga.

Enligt media slog blixten ner i Dreamlinern som skulle avgått till New York i dag från Arlanda
och batterier måste bytas , är det inte ett plastpåsberget så man undrar varför blixten valde det planet ...

Enligt media slog blixten ner i Dreamlinern som skulle avgått till New York i dag från Arlanda
och batterier måste bytas , är det inte ett plastpåsberget så man undrar varför blixten valde det planet ...

Jag har hört att blixtnedslag är mer allvarliga i de nya planen som har delar i komposit. Med ett helt metalliskt skrov så får man en Faradays bur som avleder laddningen, men i skarvarna mot kompositen kan man få skador. Minns att jag sett ett program på TV om det... Kanske lite OT i denna tråd - men det blir intressant att se vad den nya tekniken leder till för nya problem - och förseningar.

Jag har hört att blixtnedslag är mer allvarliga i de nya planen som har delar i komposit. Med ett helt metalliskt skrov så får man en Faradays bur som avleder laddningen, men i skarvarna mot kompositen kan man få skador. Minns att jag sett ett program på TV om det... Kanske lite OT i denna tråd - men det blir intressant att se vad den nya tekniken leder till för nya problem - och förseningar.

Intressant , såg nu att
autocorrection valde att hitta ett nytt ord för mitt plastplan ord ;-)

Problemet belyses ju extra utav att DY kör på den absoluta marginalen och har få maskiner. Man har zero redundancy för tala lite flott engelska. Andra bolag som flyger Dreamliner har större långdistansflotta och verkar dessutom ha mindre problem med sina maskiner... Att blixten slår ut ett plan är fine, det är extraordinärt. Men allt annat är inget annat än lögn och försök till att slippa ersätta sina resenärer enligt EU lag. Ett förakt mot passagerare. Lägg till att DY också planerar att outsourca även piloterna för att få ner lönerna. Safety first my ass.

Dom kommer åka dit ordentligt i rätten.

Enligt media slog blixten ner i Dreamlinern som skulle avgått till New York i dag från Arlanda och batterier måste bytas , är det inte ett plastpåsberget så man undrar varför blixten valde det planet ...

Då innebär det att pax inte har rätt till 600eur i kompensation? Väder kan de ju inte rå på.

Toppen