Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Konstigt att SAS inte utnyttjar detta för sin PR. Nästa gång ett Norwegian plan pajar nånstans, och SAS har en A340 tillgänglig borde dom skicka iväg den och hämta passagerarna. Visst kostar soppan 1 mille, men mediautrymmet dom skulle få, skulle vara värt mycket mycket mer.
 
Konstigt att SAS inte utnyttjar detta för sin PR. Nästa gång ett Norwegian plan pajar nånstans, och SAS har en A340 tillgänglig borde dom skicka iväg den och hämta passagerarna. Visst kostar soppan 1 mille, men mediautrymmet dom skulle få, skulle vara värt mycket mycket mer.

Problemet är väl att SAS inet flyger till Los Angeles eller Oakland, är ju tyvärr inte så enkelt att bara dra iväg och begära att få landa. Men helt klart vore det vara mycket bra PR för SAS om man lyckades göra något sådant.
 
Konstigt att SAS inte utnyttjar detta för sin PR. Nästa gång ett Norwegian plan pajar nånstans, och SAS har en A340 tillgänglig borde dom skicka iväg den och hämta passagerarna. Visst kostar soppan 1 mille, men mediautrymmet dom skulle få, skulle vara värt mycket mycket mer.

SAS har inga maskiner som står och väntar på jobb.
SAS drabbas i bland av teknikproblem, men löser problemet på ett smidigare sätt för sina passagerare, för att inte säga att SAS tar hand om sina kunder.
 
SAS har inga maskiner som står och väntar på jobb.
SAS drabbas i bland av teknikproblem, men löser problemet på ett smidigare sätt för sina passagerare, för att inte säga att SAS tar hand om sina kunder.

SAS tog in en extra maskin för att ha lite extra kapacitet. Ibland flyger alla plan, ibland finns det lite kapacitet över.

Bara som exempel:
OY-KBC landade på CPH igår kl 16 och har inte flugit sedan dess.
Ytterligare 2 st kärror har stått på CPH sedan kl 6 imorse.

Det kanske inte går när som helst, men hade SAS velat så tror jag dom hade kunna göra ett stort PR jippo av det.
 
Last edited:
Toppen